09-Dec-2024, 09:59 PM
(08-Dec-2024, 04:38 PM)Casper schreef: Een mijne inziens ondergewaardeerde band, de contact speed. Nu het weer kouder is deze onder de A7 gelegd, voorbanden. Daarvoor contact urban van 42 mm geprobeerd. Past wel, maar draaicirkel is te groot en band loopt aan. Was bedoeld om warmere comfort te hebben. Deze zijn nu dus te koop, met 100 km gereden.
Terug naar de speed. Wat een verschil met de urban in de winter! Sneller, betere grip, misschien wat spartaanser, maar dat mag. Ik heb het max aantal elastomeren erin.
Bovendien zeer betaalbare band, gaat lang mee en goed qua lekbestendigheid.
Wow, dat is wel flink afwijkend van wat ik meestal hoor. Voor mij hetzelfde als wat 365Cycle ook zegt: veel meer grip met de CCU dan met de CCS. Met de CCS begon ik met de eerste vochtige koude dagen eind september/begin oktober al te glijden bij remmen & snelle bochten. Vrij snel half oktober overgestapt naar CCU. Lijken beter te rollen en zaterdag voor het eerst echt mee gegleden, maar dat was met hoog in de 30 per uur op natte klinkers vol in de remmen voor een paard dat de hoek om kwam