, 02:14 PM
Het is vandaag 21 december. Iedereen is in de kerststemming. Natuurlijk, kerst is een belangrijk feest als christen. Alhoewel ik dat tegenwoordig steeds minder ervaar. Het is net of het geluiden van een Amerikaanse dikzak op een slee alles steeds meer overstemd. Of van vreten op aarde in plaats van vrede. Wanneer ik ‘s avonds nog een blokje om ga, al dan niet fietsend, ben ik haast een lasbril nodig met alle verlichting in de tuinen. Alles schreeuwt om aandacht en gezelligheid. Ik heb meer lampjes dan jij. Niet dat er wat mis mee is hoe we feestvieren, maar ik heb mijn vraagtekens. Vooral als ik me begeef in een vol huis. Met familie ontkom je er gewoon niet aan, maar liever een voor een in plaats van allemaal tegelijk. Soms voel ik me dan als een sardientje in een blik. Misschien dat ik me daarom vandaag blijer voel dan op de feestdagen zelf. Want vanaf vandaag gaan we de goede kant weer op. De zonnewende. Vanaf vandaag gaat het dagelijkse aantal lichturen weer stijgen. Vanaf vandaag kunnen we ons weer verheugen op de eerste vogels die we in januari weer zullen horen ‘s morgens. De jas van de herfst wisselen we in voor de winter.
Misschien krijgen we nog sneeuw. Nog een paar maanden, en ik spring weer naar buiten als een koe de weide in. Nog even…
Eerst het gourmetstel maar eens afstoffen.
Gezegende en plezierige dagen allemaal.
Misschien krijgen we nog sneeuw. Nog een paar maanden, en ik spring weer naar buiten als een koe de weide in. Nog even…
Eerst het gourmetstel maar eens afstoffen.
Gezegende en plezierige dagen allemaal.
gr. Fietsbennie site