11 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door Willeke_IGKT.)
Vandaag ben ik blij met wat er gisteren allemaal gebeurt is.
In de ochtend werd ik door Sjoerd thuis opgehaald met de dakdragers al ingesteld op het vervoer van een Strada. Samen de fiets op het dak getild en richting Dronten gereden.
Bij ICB heeft Ymte hem met Sjoerd eraf getild.
Binnen was Peter nog met een andere fiets bezig maar even wachten is nooit een probleem, hi Wim, ook goed thuis gekomen?
Peter heeft even een paar meter in de Strada gereden en was er toen zeker van dat de reparatie eenvoudig zou zijn. Dus toen Sjoerd klaar was met verlekkerd rond kijken is hij naar huis gegaan, nogmaals bedankt Sjoerd.
Het bleek dat mijn kettinggeleidingswieltje een vlakke kant gekregen had. Waarschijnlijk doordat er eerder iets klem onder gezeten had en dat losgeschoten was.
Veiligheidshalve ook de trapas klemmen vervangen.
En de problemen met het electra?
Twee accus tegelijk dood. Met een accu uit een van hun eigen fietsen deed het het wel.
(Toch te nat geworden met die regen in de fiets laatst?)
Ik ben met een bijna volle leen accu naar huis gaan fietsen.
Tot in Lelystad wel wat last van de wind maar niet overdreven veel, ik zou niet eens meer durven zeggen van welke kant het kwam.
In Lelystad, bij Batavia stad even wat gegeten bij de hotdog kar en wat een zooitje onbeschaafde families kwamen daar langs, (eventjes niet blij,) ik heb drie afzonderlijke gezinnen moeten vertellen dat aan mijn schuimkap zitten niet acceptabel is.
In een geval gaf vader of opa aan dat het kind best even naar de fiets kon kijken en toen de jongen beide handen op de kap had liggen er begon te duwen was zijn reactie op mijn 'zit ik in een natte fiets' "dat droogt wel weer".
Gelukkig was de dame van de hotdog kar het met mij eens, het publiek daar is erg gefrustreerd.
De vlaggen op het winkel gebeuren daar toonden een sterke zuidenwind dus ben ik via de dijk richting Enkhuizen gegaan en op het grootste deel van de dijk reed ik heerlijk in een hoge versnelling met een redelijke cadans.
Vlak bij het einde van de dijk was het zo donker geworden dat ik mijn fietsverlichting aan heb gezet.
Wind achter tot ik bij het Naviduct kwam. Daar had ik opeens harde wind met regen recht in het gezicht.
Naar beneden moeten remmen om zicht op het fietspad te houden. Dus hard werken omhoog, geen rest snelheid en wel wind tegen.
Op de hele dijk geen enkel ander mens gezien die niet in blik zat.
Na de dijk naar het westen, harde wind tegen met vlagen van hinderlijke regen en verblindende auto's op de naast het fietspad gelegen weg. Ik was daar blij met een harde en hobbelige berm, ik heb die te vaak geraakt.
Een klein stukje voor Hoorn zit er een Chinees en sushi restaurant waar ik nog nooit op een goed moment langs was gekomen. Nu dus wel, ik was hoognodig aan wat warmte, energie en een sanitaire stop toe. Die zaak is nog veel groter dan ik had verwacht, onbeperkt eten voor een vast bedrag maar alleen een bord soep was ook mogelijk. Het werd soep, wat drinken en een portie sate, even een half uurtje rust en natuurlijk het gebruik van het toilet.
Daarna met verse moed verder, Hoorn door en daarna schuin door Noord Holland naar het zuidwesten.
Regelmatig nog steeds langs te grote wegen maar ook veel kleinere weggetjes waar er maar een enkele auto was. Die hebben wel moeite met begrijpen dat fietsers niets zien als er te veel licht in hun ogen of spiegels schijnt.
De wind leek dit stuk naar het noorden gedraaid te zijn en was op punten hard mee.
Voor 10 uur bij pont Akersloot, helaas stop die de in deze tijd van het jaar om 8 uur, oops.
Dus toch nog door de Zaanstreek naar huis, en even opletten want de navigatie wil je daar graag over doe het zelf pontjes sturen die in de zomer overdag al vaak niet werken.
Na onder station Krommenie - Assendelft doorgekomen te zijn een zoekplaatje van een fietspad, de wijk daar is nog niet afgebouwd en het fietspad was slecht verlicht, slecht bestraat en slecht aangegeven tot het volkomen stopte en je over een bouwweg de wijk uitging en op de oude polderwegen uitkwam. Daarna nog een klein stukje bekend terrein en net voor middernacht thuis.
De accu heeft tot thuis toe nog prik gehad en ligt nu klaar naast de lader.
Het was iets langer via Hoorn dan het via Almere en Amsterdam geweest zou zijn, zonder de extra kilometers vanwege de pont 10 km meer, maar met de windrichting denk ik dat dit de betere route was. Anders was het waarschijnlijk bijna helemaal wind tegen geweest.
Volgens de navigatie heb ik bijna 9 uren gereden over 122 km. Niet gek voor mijn doen en ja, het snelle stuk op de dijk valt weg tegen de langzame stukken met tegenwind en verblindende tegenliggers.
Het zal fietsers die niet ligfietsen verbazen, geen spierpijn, geen zadelpijn, zelfs geen gevoelige zitbotjes. En hoewel ik niet sta te springen voor nog een lange dag in de fiets, als het zou moeten zou ik zo instappen voor zo'n 50 km of zo.
In de ochtend werd ik door Sjoerd thuis opgehaald met de dakdragers al ingesteld op het vervoer van een Strada. Samen de fiets op het dak getild en richting Dronten gereden.
Bij ICB heeft Ymte hem met Sjoerd eraf getild.
Binnen was Peter nog met een andere fiets bezig maar even wachten is nooit een probleem, hi Wim, ook goed thuis gekomen?
Peter heeft even een paar meter in de Strada gereden en was er toen zeker van dat de reparatie eenvoudig zou zijn. Dus toen Sjoerd klaar was met verlekkerd rond kijken is hij naar huis gegaan, nogmaals bedankt Sjoerd.
Het bleek dat mijn kettinggeleidingswieltje een vlakke kant gekregen had. Waarschijnlijk doordat er eerder iets klem onder gezeten had en dat losgeschoten was.
Veiligheidshalve ook de trapas klemmen vervangen.
En de problemen met het electra?
Twee accus tegelijk dood. Met een accu uit een van hun eigen fietsen deed het het wel.
(Toch te nat geworden met die regen in de fiets laatst?)
Ik ben met een bijna volle leen accu naar huis gaan fietsen.
Tot in Lelystad wel wat last van de wind maar niet overdreven veel, ik zou niet eens meer durven zeggen van welke kant het kwam.
In Lelystad, bij Batavia stad even wat gegeten bij de hotdog kar en wat een zooitje onbeschaafde families kwamen daar langs, (eventjes niet blij,) ik heb drie afzonderlijke gezinnen moeten vertellen dat aan mijn schuimkap zitten niet acceptabel is.
In een geval gaf vader of opa aan dat het kind best even naar de fiets kon kijken en toen de jongen beide handen op de kap had liggen er begon te duwen was zijn reactie op mijn 'zit ik in een natte fiets' "dat droogt wel weer".
Gelukkig was de dame van de hotdog kar het met mij eens, het publiek daar is erg gefrustreerd.
De vlaggen op het winkel gebeuren daar toonden een sterke zuidenwind dus ben ik via de dijk richting Enkhuizen gegaan en op het grootste deel van de dijk reed ik heerlijk in een hoge versnelling met een redelijke cadans.
Vlak bij het einde van de dijk was het zo donker geworden dat ik mijn fietsverlichting aan heb gezet.
Wind achter tot ik bij het Naviduct kwam. Daar had ik opeens harde wind met regen recht in het gezicht.
Naar beneden moeten remmen om zicht op het fietspad te houden. Dus hard werken omhoog, geen rest snelheid en wel wind tegen.
Op de hele dijk geen enkel ander mens gezien die niet in blik zat.
Na de dijk naar het westen, harde wind tegen met vlagen van hinderlijke regen en verblindende auto's op de naast het fietspad gelegen weg. Ik was daar blij met een harde en hobbelige berm, ik heb die te vaak geraakt.
Een klein stukje voor Hoorn zit er een Chinees en sushi restaurant waar ik nog nooit op een goed moment langs was gekomen. Nu dus wel, ik was hoognodig aan wat warmte, energie en een sanitaire stop toe. Die zaak is nog veel groter dan ik had verwacht, onbeperkt eten voor een vast bedrag maar alleen een bord soep was ook mogelijk. Het werd soep, wat drinken en een portie sate, even een half uurtje rust en natuurlijk het gebruik van het toilet.
Daarna met verse moed verder, Hoorn door en daarna schuin door Noord Holland naar het zuidwesten.
Regelmatig nog steeds langs te grote wegen maar ook veel kleinere weggetjes waar er maar een enkele auto was. Die hebben wel moeite met begrijpen dat fietsers niets zien als er te veel licht in hun ogen of spiegels schijnt.
De wind leek dit stuk naar het noorden gedraaid te zijn en was op punten hard mee.
Voor 10 uur bij pont Akersloot, helaas stop die de in deze tijd van het jaar om 8 uur, oops.
Dus toch nog door de Zaanstreek naar huis, en even opletten want de navigatie wil je daar graag over doe het zelf pontjes sturen die in de zomer overdag al vaak niet werken.
Na onder station Krommenie - Assendelft doorgekomen te zijn een zoekplaatje van een fietspad, de wijk daar is nog niet afgebouwd en het fietspad was slecht verlicht, slecht bestraat en slecht aangegeven tot het volkomen stopte en je over een bouwweg de wijk uitging en op de oude polderwegen uitkwam. Daarna nog een klein stukje bekend terrein en net voor middernacht thuis.
De accu heeft tot thuis toe nog prik gehad en ligt nu klaar naast de lader.
Het was iets langer via Hoorn dan het via Almere en Amsterdam geweest zou zijn, zonder de extra kilometers vanwege de pont 10 km meer, maar met de windrichting denk ik dat dit de betere route was. Anders was het waarschijnlijk bijna helemaal wind tegen geweest.
Volgens de navigatie heb ik bijna 9 uren gereden over 122 km. Niet gek voor mijn doen en ja, het snelle stuk op de dijk valt weg tegen de langzame stukken met tegenwind en verblindende tegenliggers.
Het zal fietsers die niet ligfietsen verbazen, geen spierpijn, geen zadelpijn, zelfs geen gevoelige zitbotjes. En hoewel ik niet sta te springen voor nog een lange dag in de fiets, als het zou moeten zou ik zo instappen voor zo'n 50 km of zo.