30-Dec-2024, 02:37 AM
(30-Dec-2024, 12:56 AM)Gideonaut schreef: Als een boutje los zit is toch niet gelijk je hele fiets kapot?Een versterker die anders op de milieustraat zou belanden omdat het tegenwoordig niet lonend meer is om een defect apparaat te laten repareren. Daar ben ik dan weer blij met dat deze versterker dat lot bespaard is gebleven en Gideonaut voor weinig nu een leuke versterker heeft
Maar ach zo heb ik een versterker van 500 voor 20
Zelf pluk ik ook weleens wat weg van de straat of marktplaats om het te repareren. Zo kocht ik jaren terug mn eerste iMac G5 voor 150 euro. Defect, maar hoe dat te repareren stond op internet vermeld (condensatoren vervangen). Het scheelde me 350 euro tov een gebruikt goed exemplaar. Een tv aan straat nam ik mee en voorzag ik van een nieuwe backlight. De verkoop erna leverde me 150 op. Lekker bezig geweest, weer wat geleerd en geld toe Reparatie is vaak relatief makkelijk. Ontzettend veel apparaten en ander spul verdwijnt onnodig op de stort
Ligfietsgerelateerd ben ik blij omdat ik nu zo goed als klaar ben met het oplappen van mn carbon crankstel. Dat zag er niet meer uit omdat de lak compleet naar geel verweerd was. Ik heb het met korrel 220 opgeschuurd en alle lelijke plekken zijn nu zo goed als weg. Van de week als ik weer bij mn pa ben neem ik een stukje schuurpapier met korrel 400 mee om het soort van te polijsten en daarna even kijken voor een spuitbusje blanke lak ofzo zodat er weer een mooie carbonglans op komt.