01-Jan-2025, 04:52 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Jan-2025, 04:54 AM door ZoefZoef.)
(27-Dec-2024, 08:42 AM)Wim -de roetsende schreef:(25-Dec-2024, 08:28 PM)ZoefZoef schreef: Ik heb de CCU in 47-559 besteld om te kijken of deze band onder de Thys 209 past. Het past net wel of net niet. Past ie, dan blijft ie op de roets. Past het niet dan gaat ie naar de QuestXS.
Je kunt altijd nog een sleuf in je zitje zagen. Heft een mede-roeifietser ook gedaan.
De 50mm Kojak komt zelfs door de sleuf van zijn zitje en hij heeft zelfs materiaal van zijn zitmatje moeten halen om het te laten passen.
Jouw band is 3mm smaller/minder hoog.
Vol verwachting klopt mijn hart
Een 50mm band die door de sleuf van zn zitje komt en materiaal van het zitmatje moeten halen? Hoe dan,?
De 47mm CCU ligt nu onder de roets. Het lijkt te passen, als in: hij raakt het frame niet. De ruimte tussen de band en het frame is echter minimaal. Ik gok minder dan 1mm maar het draait wel vrij. Morgen de band even op de juiste druk brengen, het frame volledig ontdoen van viezigheid en nogmaals kijken.
Het beste zou zijn als je het achterwiel een paar mm lager in de achtervork kan vastzetten. Dan zou er iets van busje gemaakt moeten worden ofzo. De remblokjes van de schijfrem kunnen ook iets hoger op de schijf aangrijpen, dat is het probleem niet. Wel het wiel wat lager vastzetten in de vork.
Conclusie: het lijkt te passen, maar zodra er ook maar een viezigheid of wat anders aan je band blijft plakken, gaat je frame eraan. Ofwel, het past eigenlijk net niet. De band gaat dus op de QuestXS.