, 04:37 PM
Het belangrijkste verschil dat ik zie is het type remmen (schijfrem vs trommelrem/roller brake)
Het ziet er een interessante fiets uit op een aantal vlakken (rem als "recht houder" voor wanneer je stil staat en vertrekt of traag rijdt zoals steil bergop).
Wat tot terughoudendheid leidt:
-beperkte versnellingen (1x8 lijkt het), dus grote stappen of minder geschikt voor heuvels.
-minder bagagemogelijkheiden dan gewone ligfiets of trike (banaantassen kunnen bijvoorbeeld niet, en een bagagerekje achterop lijkt me ook beperkt qua sterkte want vastgemaakt aan zitje)
-slechts 1 rem, aan het voorwiel (de andere dient zover ik zie enkel om de kantelbeweging te blokkeren), dus een knappende kabel op het verkeerde moment is een dodelijk probleem, dit ontwerp is wettelijk ook niet toegelaten (fiets voor op openbare weg moet altijd 2 onafhankelijke remmen hebben)
Is deze nog voldoende berijdbaar voor een testrit als iemand interesse heeft?
Het ziet er een interessante fiets uit op een aantal vlakken (rem als "recht houder" voor wanneer je stil staat en vertrekt of traag rijdt zoals steil bergop).
Wat tot terughoudendheid leidt:
-beperkte versnellingen (1x8 lijkt het), dus grote stappen of minder geschikt voor heuvels.
-minder bagagemogelijkheiden dan gewone ligfiets of trike (banaantassen kunnen bijvoorbeeld niet, en een bagagerekje achterop lijkt me ook beperkt qua sterkte want vastgemaakt aan zitje)
-slechts 1 rem, aan het voorwiel (de andere dient zover ik zie enkel om de kantelbeweging te blokkeren), dus een knappende kabel op het verkeerde moment is een dodelijk probleem, dit ontwerp is wettelijk ook niet toegelaten (fiets voor op openbare weg moet altijd 2 onafhankelijke remmen hebben)
Is deze nog voldoende berijdbaar voor een testrit als iemand interesse heeft?