2 uren geleden
(6 uren geleden)Hoekie schreef: Blue Flange en Erlkönig zitten nog boven de POSR/POTT toch?
En tevens totaal niet practisch voor de alledag.
Ik heb weleens een zomer met Erlkoenigs gereden. Dat is wel een kick, zulke licht lopende bandjes. Het gaat ook best goed, alleen zijn ze erg snel versleten door het dunne loopvlak. 1500 a 2000km, meer kon ik er niet uit halen. Als je goed in de slappe was zit en niet op ziet tegen wat vaker een lekke band, kun je er zomers best mee uit de voeten.
De 35-406 Blue Flange is ietsjes sneller misschien, maar die rem je zo aan flarden bij een noodstop. Dat is dan wel een heel dure band voor alledag. Het is wat mij betreft echt alleen voor race doeleinden.
De met afstand snelste band die ik uit eigen ervaring ken is de Blue Flange in 44-406. Dat is echt waanzinnig hoe soepel en snel dat rolt. Het grote probleem was dat de toelaatbare druk erg laag is (ik meen van 2,5bar) en dat betekent dat je als een dronken zeeman door de bochten heen hobbelt. Dat is niet fijn op hoge snelheid.
Ik heb er eens een 6-uurs op de buitenbaan van Sloten mee gedaan, maar alleen links om dat gezwabber door de bochten te voorkomen. De
rechter band was een GoCycle 50-406. Er is op die baan maar 1 flauwe bocht naar rechts dus dat lukte nog wel. Helaas ging in het laatste uur de latex binnenband lek, maar evengoed haalde ik er een voor mijn doen bijzonder goed resultaat mee.