3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Fietsbennie.)
Ik was bijna vergeten waar ik mijn zonnebril had gelaten. Mijn ligfiets hangt nog in de schuur. Na een poetsbeurt ligt er Duits en Nederlands zand verspreid over de vloer. Over topografisch aardrijkskunde gesproken. Dus heb ik de Gazelle maar even genomen. Ik was bijna vergeten waar die stond na een weekje vroeg beginnen op het werk. Hij doet het prima. Gelukkig niet elektrisch. Ik wil het zelf kunnen doen. Een klein rondje tussen drukte van jong gezinsleven op een gemiddelde zaterdagmiddag. Ik was bijna vergeten hoe mijn schaduw eruitzag in het gras. De zon schijnt fel, gelukkig heb ik de zonnebril gevonden, maar die had ook een poetsbeurt kunnen gebruiken. Ik hoor de vogels enthousiast fluiten, ik was bijna vergeten hoe dat klonk. Hoe de temperatuursverschillen kunnen zijn tussen buiten in het zonlicht of in de schaduw.
Ik fiets langs het kanaal. Het water is kalm. Over de bruggen die me zo bekend zijn denderen vrachtwagens. Ik sla rechtsaf de rust in. Langs de boerenerven. Herinner ik me weer hoe koeienstallen ruiken. Geniet ik van een herdershond die tussen gesnuffel door opkijkt van waaksheid. Ik geniet van een lichte plooi in het landschap terwijl ik een boer groet die op een tractor rijdt zonder cabine.
Ik zet de fiets weer in de schuur en kijk nog maar eens verlangend naar mijn fotogalerij. Wat een weer ! Ik ben wel totaal vergeten waar ik nu allemaal gefietst heb…
Ik fiets langs het kanaal. Het water is kalm. Over de bruggen die me zo bekend zijn denderen vrachtwagens. Ik sla rechtsaf de rust in. Langs de boerenerven. Herinner ik me weer hoe koeienstallen ruiken. Geniet ik van een herdershond die tussen gesnuffel door opkijkt van waaksheid. Ik geniet van een lichte plooi in het landschap terwijl ik een boer groet die op een tractor rijdt zonder cabine.
Ik zet de fiets weer in de schuur en kijk nog maar eens verlangend naar mijn fotogalerij. Wat een weer ! Ik ben wel totaal vergeten waar ik nu allemaal gefietst heb…
gr. Fietsbennie site