Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winkels gezocht met kleding geschikt voor actief leven.
(, 09:00 PM)Martin van Mourik schreef:
Wat je volgens mij zoekt is bergbeklimmers-/wandelaarskleding. Daar zit opzichtig spul tussen waar je in het dagelijks leven waarschijnlijk niet mee rond wil lopen, maar er is ook wel spul te vinden dat er neutraler uitziet.

Heel vaak hebben de outdoormerken een te zichtbaar branding, en de fit past niet bij een wat conservatiever werkomgeving (geen costume, meer jean's/hemden). Het is eigenlijk hoe ik Arc'teryx heb geleerd te kennen: als outdoormerk, en dan ben ik op hun website geweest en had gezien dat ze een "everyday" reeks hadden - dat je (bijna) nooit ziet in outdoor winkels. Recent wordt Arc'teryx overgenomen door een Chinese merk, dat heeft besloten dat Arc'teryx moet een "athletic luxury" brand moet worden, en de "everyday" reeks is geschrapt. Ik had eigenlijk de vraag gesteld want ik kunde niet "extrapoleren" de aanpak dat ik met Arc'teryx heb genomen ;-)

Tot nu toe, Seagale lijkt het meest bij wat ik zoek.

(, 09:00 PM)Martin van Mourik schreef: Decathlon kun je in mijn ogen niet al te serieus nemen als outdoorwinkel. Je vindt daar vooral veel goedkoop spul, dat waarschijnlijk minder lang mee gaat.

Volgens mijn ervaring heeft Decathlon het beste qualiteit/prijs verhouding. Natuurlijk met de laagste prijzen kan je niet veel verwachten, maar hun "top reeks" zijn goed, en vaak beter dan wat je kan hebben bij de "premium branden" voor dezelfde prijs. Persoonlijk gebruik ik meestal Decathlon producten om te sporten (uitzonderingen: rugzak, schoenen, regenjassen), ik heb de premium branden geprobeerd en ben gestopt want ze lasten veel korter dan Decathlon (en ik ben niet aardig met mijn Decathlon broeken want ze zijn goedkoop te vervangen ;-)). Soms heb je kenmerken dat je niet bij de premium merken vindt.

Natuurlijk is de afwerking beter bij premium merken, de stof en fit wat aangenamer, het "aankoop ervaring" is veel beter, maar volgens mij is het niet een 3-5 keer duurder "total cost of ownership" niet waard. Zo ja, ik werk met Arc'teryx kleding en sport met Decathlon ;-)

Citaat:Ik heb een Levi's Commuter jas en een aantal broeken, die zien eruit als niet-sportkleding maar hebben wel de eigenschappen die jij zoekt. Zoek naar kleding gemaakt van 'technisch textiel', bijvoorbeeld Cordura.

Ik ben ook bij Levi's Commuter tegen gekomen: ze lijken inderdaad om één van de nadelen van katoen op te lossen (bestendigheid, bij het toevoegen van Cordura). Maar het blijft 80% katoen, zo een garantie dat drogen lang zal zijn.

(, 10:33 PM)Willeke_IGKT schreef: Renaud heeft aangegeven vooral merken te zoeken die hij in winkels terug kan zoeken, Eindhoven is  een plaats waar hij binnenkort waarschijnlijk komt maar er zijn veel meer opties.

Ik heb eerlijk de indruk dat ik naar een eenhoorn op zoek ben ;-). Misschien beter om de "Eindhoven" criteria te verwijderen en enkel de geschikte merken criteria bewaren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Winkels gezocht met kleding geschikt voor actief leven. - door Renaud - 5 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Tom Fekkes, 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
...ik vandaag weer e...LigfietsWilsum — 04:51 PM
Winkels gezocht met kleding geschikt vo...
Bekijk de merken T...Hardloper — 01:10 PM
Wat is de naam van d...ZoefZoef — 12:27 PM
Ervaringen met de Bülk
Ik heb een seizoen i...Willeke_IGKT — 11:56 AM
Bekijk de merken Tre...JarnoH — 11:47 AM
Ervaringen met de Bülk
Sinds ik de zijruitj...Jeroen S — 11:41 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik zou zeggen wiel e...Jeroen S — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteren kwam er nog...Jeroen S — 11:28 AM
Wat je volgens mij...Renaud — 11:11 AM
M9 - 1 jaar oud - 5000km - €9000,-
Nu echt terug on t...Wim -de roetsende — 10:51 PM
Nu echt terug on top...Willeke_IGKT — 10:48 PM
Renaud heeft aangege...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Klopt in zoverre...Wim -de roetsende — 10:25 PM
Banden, banden en nog eens banden
Haha wat een baa...Wim -de roetsende — 10:02 PM
Ik vermoed toch da...365cycle — 09:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Net tijdens het fi...365cycle — 09:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Haha wat een baas :D365cycle — 09:47 PM