3 uren geleden
Mijn WAW is 20 jaar oud en ik heb geen ervaring met de Katanga variant (of de stijvere carbon WAW). De DF is lichter, sneller, stijver en eigenlijk gewoon beter op alle punten.. (logisch na jaren aan doorontwikkeling, zelfs onder de DF's) Maar de/mijn WAW ligt wel lekkerder want persoonlijk vind ik tankstuur een fijnere ervaring / lighouding. Met de WAW kan kan je wel sneller door de bochten en zonder "hosen/pants/broekje" door weer en wind. Maintenance is ook lekker makkelijk maar bij een DF minder vaak nodig, vrijwel nooit nadat je hem op maat heb gezet..
Het in en uitstappen was bij de WAW eigenlijk ook wel een ding, maar dat was puur omdat ik breed ben en de WAW een heel knus sardineblikje. Bij de DF is het iets anders, het instapgat is aan de kleine kant waardoor kleding wel eens blijft haken maar daarnaast is het een hele moeilijke en onhandige ervaring, zelfs nadat je het gewend ben en weet hoe het moet (mijn ervaring tenminste) Sinds ik grip tape om de rand heb geplakt gaat het wel iets makkelijker en glij ik niet meer met m'n handen weg als de fiets nat is maar nog steeds is het vervelend, en onwijs gênant als je bij een winkel staat te glibberen in je fiets..
Mijn obsessie met de Milan is hier ook door ontstaan trouwens, ik wil het instap comfort van de Versatile/Velayo en de snelheid van de DF in 1 fiets, de SL is net als de WAW een sardineblikje, en de GT is naar mijn idee DE perfecte fiets (voor mij) al helemaal de oude GT met tankstuur maar die zijn zeldzaam.
Het in en uitstappen was bij de WAW eigenlijk ook wel een ding, maar dat was puur omdat ik breed ben en de WAW een heel knus sardineblikje. Bij de DF is het iets anders, het instapgat is aan de kleine kant waardoor kleding wel eens blijft haken maar daarnaast is het een hele moeilijke en onhandige ervaring, zelfs nadat je het gewend ben en weet hoe het moet (mijn ervaring tenminste) Sinds ik grip tape om de rand heb geplakt gaat het wel iets makkelijker en glij ik niet meer met m'n handen weg als de fiets nat is maar nog steeds is het vervelend, en onwijs gênant als je bij een winkel staat te glibberen in je fiets..
Mijn obsessie met de Milan is hier ook door ontstaan trouwens, ik wil het instap comfort van de Versatile/Velayo en de snelheid van de DF in 1 fiets, de SL is net als de WAW een sardineblikje, en de GT is naar mijn idee DE perfecte fiets (voor mij) al helemaal de oude GT met tankstuur maar die zijn zeldzaam.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron