5 uren geleden
(, 02:11 PM)Gideonaut schreef: Bij de DF is het iets anders, het instapgat is aan de kleine kant waardoor kleding wel eens blijft haken maar daarnaast is het een hele moeilijke en onhandige ervaring, zelfs nadat je het gewend ben en weet hoe het moet (mijn ervaring tenminste)
Mijn obsessie met de Milan is hier ook door ontstaan trouwens, ik wil het instap comfort van de Versatile/Velayo en de snelheid van de DF in 1 fiets, de SL is net als de WAW een sardineblikje, en de GT is naar mijn idee DE perfecte fiets (voor mij) al helemaal de oude GT met tankstuur maar die zijn zeldzaam.
Dit is allemaal uiteraard heel persoonlijk.
Ik vind het in- en uitstappen bij de DF super simpel en bij mij is het echt één vloeiende beweging.
Nou ja, behoorlijk vloeiend dus.
Bij de Milan kan het heel eenvoudig gaan. Maar soms floept, tijdens het instappen, de stoel aan de onderkant uit de steuntjes en dan moet je weer uitstappen. Of het gebeurt tijdens het uitstappen dat je de stoel uit de steuntje duwt en dan kun je zomaar een stukje wegglijden met stoel en al.
Bij allebei de vm-en zijn er dus voor- en nadelen. Het grote instapgat van de Milan is verder wel geweldig. Daardoor kon ik blijven fietsen met een schouder die aan het herstellen was. (schouder was uit de kom geweest)
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282