3 uren geleden
(9 uren geleden)365cycle schreef:(, 02:51 PM)ZoefZoef schreef: Beide ogen slechts een kleine afwijking. Hooguit een leesbril maar daar zie ik geen heil in.Als je de gegevens hebt kost een leesbril onwijs weinig (paar euro bij de drogist), en je hebt er dan wel echt profijt van. Zeg niet dat je 'm altijd bij je moet hebben, maar een keer aanschaffen is echt niet gek, trust me
Ik heb de gegevens niet gekregen, wel meegedeeld en besproken. Ik zie alles gewoon goed gelukkig. Mn hersenen corrigeren alles vooralsnog en dat is mn eigen conclusie.
Wat de reden was, was dat ik er op een gegeven moment achter kwam dat ik dus met mn linkeroog (en rechteroog gesloten) dus op een paar meter afstand niet helemaal scherp zag. Iets waziger, op de details dus. Dus de letters op mn airfryer op 3.5 meter afstand kon ik niet lezen, terwijl ik dat met enkel mn rechteroog probleemloos kan. Dat soort kleine dingen dus.
En met mn rechteroog enkel (linkeroog dicht kon zag ik de kleine letters op mn gsm in bijv. deze post niet helemaal 100% scherp. Als ik met een vinger iets op mn oog drukte en de oogbol iets vervormde werd het veel scherper.
Uitslag was 95% en 115%, oogdruk 18 ofzo en in orde en een kant + 0,25 en andere kant -0,75 geloof ik als ik het goed heb onthouden. En iets met cylinder, half ofzo.
Verder nergens last van, alleen als ik dus naar de individuele ogen kijk merk ik het dus. Vandaar dat ik geen heil zie in een leesbrilletje. Blij dus dat het gewoon meevalt allemaal. Is gewoon de leeftijd en niets ernstigs verder dus.
Na 30 jaar ofzo mocht zo'n test wel weer een keer