(6 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ben je van plan een Tuna te bestellen dan, @hardloper ?Mocht ik via legale wegen op een aantrekkelijke manier kan aanschaffen, doordat de werkgever ook een mooi bijdrage doet. Dan is dat zeker iets wat ik overweeg. Maar die QV blijft er langs. Aan de hand van wat ik voorplan ben, neem ik dan 1 van de 2 mee. Wil dan ook gelijk reserve wieltjes maken. Zodat ik later de bandjes kan plakken op de bank. Maar uiteraard ga ik eerst met de QV naar het werk. Maar de mogelijkheid dat de QV een broertje krijgt in de vorm van de Tuna sluit ik echt niet uit. De Snoek / Buelk / Milan / Quest etc is uitgesloten wegens gesloten wielkasten. Ik heb ook al eens meegemaakt dat ik de breedte van de QV niet relaxed vond op het fietspad. Maar het praktische van de Tuna is wel iets wat ik fijn vind. Ik hoop naar meer dan 800km per maand te gaan woon/werk. Ah 21 cent per km dacht ik.
De kans dat ik dan vanuit het zuiden naar Groningen kom helemaal fietsend, zal met de Tuna groter zijn dan de QV.
Zit alleen dan van wat voor cassette / binnenblad en buitenblad zou ik dan willen. Zit te denken dan aan 33 + 61 met de 11-36/40. Maar ook kwa wielen vind ik de keuze wat lastig. Dus hier ben ik dan ook benieuwd naar wat jullie keuze zou zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.