4 uren geleden
(4 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik heb in de Strada een groter groot voorblad laten monteren toen ik op de dijk van Enkhuizen met 20 km/u een prettige cadans had en nog maar een kransje kleiner kon achter.
Daarna reed ik op datzelfde stuk dijk weer 20 in een voor mij prettige cadans en had ik achter nog 3 kransjes over, kan ik 30 rijden en de cadans is dan nog prettig. Geen flauw idee wat de nummers zijn, misschien komt er in de B4M wel een cadans meter, tellen werkt niet omdat ik bij fietsen te veel op de weg en het verkeer let, niet op de tijd.
Dit is de juiste keuze. Om op het verkeer te letten en niet op de cadans. Maar Willeke, eerlijk, ik weet niet of voor jou de cadans iets toevoegt om bij te houden. Zover ik je inschat doe je er later niks mee en neem aan dat jij wel weet wanneer je een prettige cadans hebt, waarmee je geen blessures rijdt. Misschien is een extra backup voor de verlichting een betere inverstering in jouw geval. Maar je kan het altijd overwegen he, verschillende sport apps ondersteunen de meest gangbare cadansmeters. Dus dan kun je later / real live je cadans bekijken.
Mijn Edge heb ik al zo ingesteld dat ik de snelheid / tijd onderweg / geschatte aankomsttijd en nog iets wat ik relevant vind om op tijd op werk aan te komen bij het kaartje bij mijn werk fiets profiel. Volgens mij was dat ook de cadans. Vermogen doet me minder voor woon/werk. Al zal die geregistreerd worden voor latere analyse. Kan er 10 configureren, dus een werk profiel was snel aangemaakt toen de eerste dag dichterbij kwam.
![Big Grin Big Grin](https://ligfietsers.nl/images/smilies/biggrin.png)
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.