Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winkels gezocht met kleding geschikt voor actief leven.
Die broeken van Fjällräven vond ik er altijd te wandelaar-op-leeftijd-achtig uitzien, met te veel zakken. En ze zijn van katoen. Ik heb ze nog nooit geprobeerd.

Het idee om voor buiten broeken van gewaxt doek te maken spreekt me intussen wel aan. Dat is waarschijnlijk een eeuwenoud beproefd recept dat nog steeds werkt. Het zou een manier kunnen zijn om het gebruik van kunststofvezels en de daaruit voortkomende microplastics te verminderen. Alleen zou ik het dan niet van katoen, maar van linnen of hennep ofzo willen.

(02-Feb-2025, 11:11 AM)Renaud schreef: Heel vaak hebben de outdoormerken een te zichtbaar branding, en de fit past niet bij een wat conservatiever werkomgeving (geen costume, meer jean's/hemden).
... Arc'teryx ...

Ik heb ook een keer zo'n overhemd van Arcteryx gekocht. Hoewel eigenlijk wat te wijd van snit naar mijn smaak, was het wel een fijn ding. Het kreukte niet, je kon het zo in je tas proppen. Die is wel vrij snel vaal geworden, en bij de kraag en de boordjes door gaan slijten.

Overhemden van ademend spul die door outdoormerken gemaakt worden zijn meestal wat te wijd, en ze hebben de neiging om ze te houthakker-achtig in uiterlijk te maken.
Ik zie bij Vaude op de site een effen polyester overhemd dat voor @Renaud voor op kantoor misschien wel ermee doorkan.

Met nette overhemden is mijn werkwijze geworden dat ik ze opgevouwen in mijn tas meeneem en na aankomst aantrek, en ze voor vertrek weer uitdoe en weer in mijn tas stop.

Soms vind je in een gewone schreeuwerige modezaak tussen alle meuk waar je niet dood in gevonden wilt worden opeens zomaar een paar bruikbare kledingsstukken. Zo heb ik een keer twee acryl truien op de kop getikt met zo'n scandinavisch patroon erop, niet al te opzichtig, goed passend, die draag ik veel. Zo heel af en toe loop ik zo'n modezaak binnen waarbij in mijn hoofd alle alarmbellen afgaan, en soms levert dat wel eens wat op.

Voor goed ademende en snel drogende nette broeken zou ik eens kijken naar de "dressy" Ceramica™ Hosen van Alberto.
Die heb ik ook ooit gevonden achterin in een Italiaanse modezaak in Utrecht met een etalage vol met voorgescheurde spijkerbroeken en bonte shirts met reclame erop enzo.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Winkels gezocht met kleding geschikt voor actief leven. - door Martin van Mourik - 15-Feb-2025, 08:24 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Voorvering aanpassen van een Flevobike B...
Beste allemaal, Ik ...renehin — 12:26 AM
Verschillen challenge hurricane
Was dus eerst ...Boyd Maduro — 11:22 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Ik stel voor om de r...JanBurp — 11:18 PM
Baron 1 op MP
Vanaf een hand op de...Boyd Maduro — 11:16 PM
10km fietsen per bericht ;-)
Dit is natuurlijk ...Boyd Maduro — 11:08 PM
Baron 1 op MP
Wegrijden met een ha...Jeroen S — 10:20 PM
Baron 1 op MP