6 uren geleden
Bedankt voor het meedenken.
Mijn doel is, in eerste instantie, gewoon een hogere kruissnelheid. Met de beperking dat ik mijn lichaam niet kapot wil rijden. En ik heb dus al een sprong gemaakt door simpelweg 'zwaar' te gaan trappen. Maar met een belasting die voor mij gelijk staat aan laag. En het kan best zijn dat mijn conditie erg laag is. En ook dat ik niet in zone 2 rijd, maar in zone 1.
Ik denk dat misschien mijn conditie nooit geweldig is geweest. Ik kan mij een training herinneren waarin de trainers begonnen met rijd eerst eens een minuut maximaal (op een tacx). De rest van de training had voor mij totaal geen nut meer, want ik was daarna gewoon kapot. Nou is als iemand maximaal tegen mij zegt het ook gewoon zo hard dat het zwart voor mijn ogen wordt.
Maar ik heb altijd prima langdurige inspanning kunnen leveren; 50km lopen en 200+km fietsen. Het is zeker niet de bedoeling om kracht te trainen door zwaar te trappen. Ik trap alleen zwaar om een goed gevoel te krijgen welke spieren te gebruiken voor de pedaalomwenteling. Ik heb net nog een stuk gereden waarbij ik i.p.v. 31 km/h naar 34 km/h wou. Op dat moment schakel ik een of twee versnellingen lichter en blijf in die versnelling als ik de snelheid heb.
De intensiteit zal voor mij vooral liggen in de momenten dat ik optrek/versnel uit een bocht. Woon-werk heb ik niet, maar ik ben wel van plan om de boodschappenritjes wat langer (40+) te maken om zo vooral veel volume te hebben. Liefst zou ik zelfs elke dag 50+ rijden want ik merk dat bij dat soort afstanden mijn hongergevoel minder is en ik ook de nodige kilos minder mag wegen.
Als ik aan het eind van het jaar 10 kilo lichter ben en 200km met een kruissnelheid van 35+ kan rijden ben ik heel tevreden.
Mijn doel is, in eerste instantie, gewoon een hogere kruissnelheid. Met de beperking dat ik mijn lichaam niet kapot wil rijden. En ik heb dus al een sprong gemaakt door simpelweg 'zwaar' te gaan trappen. Maar met een belasting die voor mij gelijk staat aan laag. En het kan best zijn dat mijn conditie erg laag is. En ook dat ik niet in zone 2 rijd, maar in zone 1.
Ik denk dat misschien mijn conditie nooit geweldig is geweest. Ik kan mij een training herinneren waarin de trainers begonnen met rijd eerst eens een minuut maximaal (op een tacx). De rest van de training had voor mij totaal geen nut meer, want ik was daarna gewoon kapot. Nou is als iemand maximaal tegen mij zegt het ook gewoon zo hard dat het zwart voor mijn ogen wordt.
Maar ik heb altijd prima langdurige inspanning kunnen leveren; 50km lopen en 200+km fietsen. Het is zeker niet de bedoeling om kracht te trainen door zwaar te trappen. Ik trap alleen zwaar om een goed gevoel te krijgen welke spieren te gebruiken voor de pedaalomwenteling. Ik heb net nog een stuk gereden waarbij ik i.p.v. 31 km/h naar 34 km/h wou. Op dat moment schakel ik een of twee versnellingen lichter en blijf in die versnelling als ik de snelheid heb.
De intensiteit zal voor mij vooral liggen in de momenten dat ik optrek/versnel uit een bocht. Woon-werk heb ik niet, maar ik ben wel van plan om de boodschappenritjes wat langer (40+) te maken om zo vooral veel volume te hebben. Liefst zou ik zelfs elke dag 50+ rijden want ik merk dat bij dat soort afstanden mijn hongergevoel minder is en ik ook de nodige kilos minder mag wegen.
Als ik aan het eind van het jaar 10 kilo lichter ben en 200km met een kruissnelheid van 35+ kan rijden ben ik heel tevreden.