10 uren geleden
(, 12:11 PM)Jeroen S schreef: De beentjes begonnen al zeer te doen, dus de steile klim naar de berg met het kasteel heb ik maar even geduwd. Pauze, koffie, broodje. Genieten van het uitzicht van de berg, tussen de huizen door kon ik best een eind kijken.
Bentheim, ook een van mijn favorieten toen ik nog in Enschede woonde. Naast het kasteel heb je er aan de oostkant ook nog een aardig openluchttheater, en daar net voorbij de Bentheimer zandsteengroeve. Daar zijn al die zandsteenkerken (Enschede, Oldenzaal...) en paleizen (die op de Dam bijvoorbeeld) dus mee gebouwd... inmiddels is het een aardig park/bos, met wat fraaie steile wanden.
Voor de klimlustigen: De Heerestrasse naar het kasteel, die 'gaat nog wel', de Mauerstiege (haaks erop, met 'trapleuning' en overbodig 'gij zult hier niet fietsen' bordje), dat is het ware klimfeestje van Bentheim.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'