(, 11:08 AM)LigfietsWilsum schreef: Maar waarom heb je hem verkocht dan?
Dat heb ik al eens uitgelegd, vanwege een langaanslepende blessure kan ik de Snoek niet gebruiken waarvoor ik hem eigenlijk gekocht had. Al blijft dat een beetje dubbel, de snelheden die ik ermee haal zijn zelfs bij lagere wattages van een buitenaards niveau (=gewoon niet te evenaren met een conventionele fiets). Het is maar de vraag hoelang ik dat ga kunnen missen.
Verder had ik niet geopteerd voor een nacaduct. Dit is toch wel iets wat, zeker gezien de meerprijs van 200/250€, een enorme meerwaarde biedt (dit kon later wel nog geïnstalleerd worden). De velgen op de Snoek waren van het type Remerx, waar het bijzonder moeilijk (zeg maar onmogelijk) was om er een POSR op te leggen of Pro one TT. Volgens Theo legden Fratelli velgen nog beroerder om, al vonden bepaalde Duitsers Fratelli velgen dan weer makkelijker. Er was ook nog een andere optie, die zwaardere velgen onder de Bülk.
Benparke zei daar hetvolgende over: One of the other dealers mentioned it is challenging to fit POSR on Fratelli rims. Maybe because they are tubeless rims? It should be easier to fit them on a W9s though because you can remove the whole wheel without dropping the strut and then wrestle the tire on. In the heavier Alex rims other models like the Bülk use, fitting POSR is not much of a problem. POSR either tubeless or with latex or TPU tubes will be noticeably faster than CCU. I have ridden for a long time with CCU, but am now switching to POSR with TPU tubes.
Iets zwaardere velgen met een snelle band zou ik zeker voor opteren! POSR zou voor mij ideaal zijn om op gewestwegen tussen het autoverkeer aan 60+ km/u te trainen (met de Snoek of W9S). CCU blijft dan weer de meest betrouwbare band die ik ooit gehad heb, zeker in combinatie met de GP5000 achteraan.
Is er iemand van jullie die al met een W9S gereden heeft?
(, 11:26 AM)365cycle schreef:(, 10:14 AM)Snoek043 schreef: Hoewel alles afhangt van je eigen prestaties, lijkt de (kleine) Snoek in rechte lijn toch nog wat sneller, al is de W9S binnenin veel comfortabeler (=ruimer).Dat is helaas altijd een afweging die je zal moeten maken.
Ik had mezelf met superkorte cranks en wat andere modificaties waarschijnlijk ook in mijn Milan SL kunnen proppen, maar comfortabel was dat zeker niet geworden.
Het ding was wel duidelijk sneller dan de Milan GT
De W9S was in Aldenhoven de snelste over een uur, maar die had ook 280 watt nodig voor bijna 75 km/u gemiddeld. Matthias K. zat rond de 245 watt als ik me niet vergis voor 72 km/u. Beide heren reden wel met recordbanden, al dan niet tubeless. Pieter, de zoon van Ymte trapte maar liefst 325 watt maar was toch wel wat benadeeld.
Louter informatief, denk je dat een W9S met POSR vooraan beduidend minder watt nodig heeft dan een Snoek met CCU gemonteerd vooraan? Laten we zeggen om een snelheid van 60 km/u aan te houden. In de veronderstelling dat beide fietsen de GP5000 achteraan gemonteerd hebben met latex (ik geloof dat in mijn GP5000 achter butyl zat).
Veel mensen zeggen bijvoorbeeld dat de POSR, bij warmer weer althans, een stuk sneller is dan de CCU. Ikzelf kon de Snoek bij warmer weer en weinig wind vrij makkelijk rond de 60 km/u houden, al zat ik toen wel boven de 200 watt te trappen. Moest ik opnieuw goed kunnen trainen kom ik met de velomobiel tussen het autoverkeer terecht waar een maximum snelheid geldt van 70 km/u, het zijn gewestwegen met traktoren en dergelijke, niet al te druk. Dan is het wel fijner om een tijdje rond de 65 km/u gemiddeld te kunnen rijden.
Timo Eden, een Duitser met Milan SL zei bijvoorbeeld dat boven de 60 km/u met een CCU hij tegen een muur aanbotste. Met de Pro one TT tubeless kwam die later, pas boven 70 km/u. Ik vraag me echt af of het aerodynamische nadeel dat een W9S zou hebben tegenover de kleine Snoek goedgemaakt kan worden door efficiëntere banden. Ik geloof het wel, zeker omdat beide fietsen niet zoveel verschillen.