26-Mar-2025, 10:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Mar-2025, 10:39 PM door 365cycle.)
(26-Mar-2025, 10:06 PM)Tom Fekkes schreef: Ik heb een vouwbare trike. De twee keer dat ik met de trein heb gereisd heb, heb ik hem niet hoeven in te klappen. Wel een fietskaartje gekocht natuurlijk. In mijn omgeving kom ik meestal soepele conducteurs tegen. Ook als je fietsloos reist.Het hangt er volgens mij ook sterk vanaf of hun hoofd je aan staat. Ik kreeg laatst een hele preek van een conducteur omdat ik m'n vouwfiets uitgevouwen in de trein zette, nadat ik duidelijk een flinke sprint had moeten trekken om die trein te halen (met dank aan de vertraging op een andere trein van zijn werkgever).
Voor de duidelijkheid: Het totaal aantal mensen in die trein was waarschijnlijk op één hand te tellen, en ik was de vouwfiets aan het opvouwen toen zijn preek begon.
Ik had precies genoeg geduld om 2 keer rustig uit te leggen waarom ik deed wat ik deed, daarna ging mijn zonnetje in één klap uit om vervangen te worden voor een donderwolk, Ik heb hem rustig maar duidelijk verzocht gewoon een boete uit te schrijven, en aangegeven dat ik ondertussen graag m'n koptelefoon opzette om muziek te luisteren. Hij zag de onzin van de situatie toen denk ik ook in - ik heb geen boete gekregen.
PS: Hebben jullie gezien dat die fietskaartjes tegenwoordig gewoon €9,50 kosten? Echt belachelijk.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.