28-Mar-2025, 09:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Mar-2025, 09:57 AM door Snoek043.)
Situational awareness blijft toch zo'n leuke term. Vandaag had ik het genoegen om een jonge jongen van ongeveer 15 jaar oud te zien, die de baan overstak zonder ook maar even naar links of rechts te kijken. Nee, hij was uiteraard helemaal gefocust op wat er voor hem gebeurde. De wereld om hem heen? Die bestond vast niet. Alleen de muziek in zijn oortjes leek het enige belangrijke. Daarna zag ik een meisje op de fiets, uiteraard zonder handen, terwijl ze druk bezig was met haar smartphone en haar oortjes in had. Multitasking op zijn best! Echt, ik moet haar respect geven voor haar indrukwekkende prestaties. Wie heeft er nou nog oog voor de verkeerssituatie als je de perfecte combinatie van fietsen, muziek en berichten sturen kunt maken? Echt een voorbeeld voor ons allemaal!
En weet je, bij autobestuurders wind ik me ook vaak op, maar het blijft hilarisch hoe mensen met een fiets of als voetganger, zo hard kunnen haten op auto's. Terwijl ze zelf in de spiegel moeten kijken en zich misschien eens afvragen wat ze daar in het verkeer zelf aan het doen zijn.
De meerderheid doet uiteraard zijn best, en gelukkig gaat het meestal goed. Al moet ik eerlijk zeggen, bepaalde mensen die ik in het verkeer tegenkom, daar weet ik nu al van dat ze vroeg of laat in een krantenknipsel zullen staan. Of ze nu als 'held van de dag' worden geprezen of als 'verkeersincident van de week'... dat blijft nog even afwachten!
En weet je, bij autobestuurders wind ik me ook vaak op, maar het blijft hilarisch hoe mensen met een fiets of als voetganger, zo hard kunnen haten op auto's. Terwijl ze zelf in de spiegel moeten kijken en zich misschien eens afvragen wat ze daar in het verkeer zelf aan het doen zijn.
De meerderheid doet uiteraard zijn best, en gelukkig gaat het meestal goed. Al moet ik eerlijk zeggen, bepaalde mensen die ik in het verkeer tegenkom, daar weet ik nu al van dat ze vroeg of laat in een krantenknipsel zullen staan. Of ze nu als 'held van de dag' worden geprezen of als 'verkeersincident van de week'... dat blijft nog even afwachten!