Anders dan bij de OBT werken in pelotonnetjes wielrenners de renners op kop met afstand het hardst, de rest heeft een zeer substantieel luchtweerstandsvoordeel. Als het pelotonnetje niet al te groot is, is de laatste plek een prima plaats voor de zwakkere renner (m/v), bij grotere pelotonnetjes liever iets meer naar het midden (want de achterkant moet dan flink harder werken bij tempovariaties).
Een collega van mij meldde ooit apetrots dat hij als één na laatste man was gelost uit het wiel van een DSB-renster op de Holterberg. Zodra het omhoog gaat is hun nominaal iets geringere gewicht plots geen fundamenteel nadeel meer....
Een collega van mij meldde ooit apetrots dat hij als één na laatste man was gelost uit het wiel van een DSB-renster op de Holterberg. Zodra het omhoog gaat is hun nominaal iets geringere gewicht plots geen fundamenteel nadeel meer....
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'