09-Apr-2025, 09:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Apr-2025, 09:27 PM door ZoefZoef.)
(09-Apr-2025, 09:05 PM)Gideonaut schreef: Er stond een Milan SL met schade op marktplaats voor een mooie prijs, ik heb de meneer direct gemaild om de fiets voor de vraagprijs over te nemen, meneer gaat akkoord, paar uur later is die opeens verkocht... Geen reactie meer
Soms geldt 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' en tref je verkopers met wat minder fatsoen die dat niet even melden. Bij hun is een afspraak niks waard helaas.
Ik heb het gehad dat de afspraak stond. Prijs ok, voor paar euro extra zou ie m ook thuis afleveren. Koop was dus rond, prijs akkoord, enz . De man zou 'm dan vrijdag langsbrengen en het was dinsdag dat de deal beklonken was. Woensdag meldt zich een andere geinteresseerde en meneer gaat gewoon de onderhandelingen aan om er een tientje meer aan over te houden ofzo, want deze man zou m kunnen ophalen.
Ik wil nog steeds een keer zo iemand voor de rechter slepen eigenlijk. Identieke fiets kopen, verschil aan schade claimen als schadevergoeding en dan uiteraard wel op de juiste wijze. Er zijn best interessante arresten over te lezen op jure.nl. Zo'n hekel aan dat soort lui :r. Wees gewoon eerlijk en zeg dan '..ik ga akkoord, spreek een datum af en maak een duidelijk voorbehoud als die datum bijv te ver in de toekomst ligt of zeg zoeits simpels als 'ik reserveer niet, wie het eerst komt voor -prijs- neemt 'm mee.
Mja, gedachten he? Ik denk heel vaak dat ik te goed ben opgevoed en te veel fatsoen in mn donder heb zitten.. :/
Net even die SL opgezocht. Vrij goedkoop voor een SL MK7, dan moet je gelijk bellen, afspraak maken en evt aanbetaling doen. Dan heb je tenminste iets aantoonbaars en weet je hoe vertrouwd het allemaal is. Als ik iemand heb met interesse die mailt, maar er belt een beller.. dan moet de mailers echt heel concreet zijn wil ik de beller geen voorrang geven als er nog geen defentieve afspraak staat.
Dr staat bij die Milan SL een telefoonnummer van de verkoper in zn overige advertenties. Je zou m nog eens kunnen bellen voor opheldering. Overigens een zakelijke verkoper, in de autohandel zal het wel vaak anders gaan dan tussen particulieren en meer snelle handel.