11-Apr-2025, 10:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Apr-2025, 10:38 PM door Boyd Maduro.)
(11-Apr-2025, 08:59 PM)datakneder schreef:(11-Apr-2025, 08:36 PM)Arend-Jan schreef: Ik moet vooral beter leren starten, voor zo'n sprint. Was zo dom om hem voor op het kleine blad te zetten, denkend dat ik dan harder zou kunnen accelereren. Had er niet bij stilgestaan dat je daarvoor gewoon grip tekort komt op het hout, dus ik slipte flink door, en de daaropvolgende schakel-actie naar het grote blad kostte natuurlijk ook kostbare tijd.
En zo was Boyd dus sneller klaar dan ik, ook al was mijn snelste (laatste) ronde sneller dan de zijne.
Zo leer je weer wat
Je kunt ook even met wat minder druk in de bandjes rijden. Voor vier rondjes houd je dat wel vol en het geeft net iets meer grip in het begin.
Mwa, vorig jaar had ik met mijn Qxs met een 50mm band ook een stel kuikens achterin gedurende de helft van de eerste bocht. je kan denk ik beter gewoon in een iets hogere versnelling starten, scheelt je ook een keer schakelen wat je waarschijnlijk meer opleverd dan dat beetje extra grip (zeker als je tussen je voorbladen moet schakelen