16-Apr-2025, 05:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Apr-2025, 05:01 PM door 365cycle.
Edit Reason: spookspaties wissen
)
(16-Apr-2025, 04:15 PM)renevoorburg schreef: Mijn Quest heeft een stuk minder last van zijwind (wat niet vreemd is met een halo en dakje op de Tuna) maar ook minder last van tegenwind.Hm, dat gevoel deel ik niet. Weet je toevallig hoe je sporing staat? Of komt het juist door halo en dakje?
(16-Apr-2025, 04:15 PM)renevoorburg schreef: Over het algemeen rij ik sneller met de Tuna dan met de Quest maar de Quest lijkt dus minder last van tegenwind te hebben en heuvelafwaarts ook eerder snelheid op te bouwen.Bedoel je: de Tuna is sneller, maar met de Quest maakt het minder uit waar de wind vandaan komt? Zo ja, dan is dat ook mijn ervaring.
De Tuna heeft nog steeds wel die DF-eigenschap dat ie héél rap wordt als de wind vol in de flank staat.
Verder: Heuvelafwaarts eerder snelheid opbouwen, ik zou verwachten dat dat een kwestie van meer massa is?
(16-Apr-2025, 04:15 PM)renevoorburg schreef: De Tuna is stiller dan de Quest, hoewel het dakje / de halo altijd een zacht kreunend geluid maakt.Hmm, ik begon net te vermoeden dat je een glas-Quest had, maar als de Tuna stiller is doet dat weer vermoeden dat het een carbon is. Dat glasvezel vond ik wel echt subtieler klinken namelijk..
(16-Apr-2025, 04:15 PM)renevoorburg schreef: Tot mijn verrassing gaat de Tuna soms met minder moeite over bobbels in de weg die bij de Quest flink aankomen. Ook door bochten gaat de Tuna fijner. Op heel specifieke stukken weg (o.a. fietspad Oosteromsdijkje bij Houten) idee dat de kleine wielen wat minder lekker doorrollen, door een soort van resonantie in dit geval.Klopt, ik had ook verwacht dat het minder prettig zou zijn over richels etc., maar dat doet ie juist verrassend goed.
Bij slecht wegdek heb ik idd ook het gevoel dat de 16" CCU's minder goed rollen (en bij kou zijn CCU's sowieso niet echt fijn). Als het ook maar een beetje netjes is rolt het heerlijk.
(16-Apr-2025, 04:15 PM)renevoorburg schreef: Ik heb nog wat met de 3D printer gespeeld om de luchtinlaat wat hoger te richten:Fraai! Wat gaan ze kosten?

(16-Apr-2025, 04:15 PM)renevoorburg schreef: Omdat de Tuna niet in het hokje van de Quest past heb ik een parkeerhoes van Radical Design besteld.Hmm... wat maakt dat de Tuna niet past? >> De Tuna is toch in alle richtingen kleiner dan een Quest?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.