8 uren geleden
(, 02:04 AM)365cycle schreef: Misschien eens kijken of je deze kan vinden PlantageBohémien:Die beelden heb ik even bekeken, wat ik begrijp is die naaf niet meer leverbaar, die Sturmey Archer naaf wel en is ook goedkoop, rond 80 € ,dan heb je gelijk een vrijloop, anders loopt het motortje mee, ook wanneer hij uit staat, dat geeft weerstand er zit ook een opname op voor een remschijf, daarop heb ik een tandwiel gemonteerd, die kun je in China kopen bij L Faster, in die tandwielen zitten passende gaten voor montage op een naaf .
https://tegowerk.eu/posts/sram-automatix/
Die schakelt op basis van snelheid, niet op basis van terugtrappen. Dan moet je alleen heel even de stroom onderbreken om te schakelen.
Het is niet de bedoeling regelmatig te schakelen met die naaf, niet voor een helling van een paar honderd meter, alleen wanneer het 2 / 3 km en meer berghoog gaat, als motortje om te schakelen heb ik nog een miniboormachine liggen, daar een wieltje op maken, op een arm monteren, omhoogtrekken tot het wieltje tegen de motor komt, klaar.