| 
				
				 
					M5 Carbon High Racer oftewel CHR
				 
			 | 
		 
	
		
	
	
	
		
	Berichten: 1.085 
	Topics: 14 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 284 
	2055 x bedankt in 812 berichten
  
	 
 
	
	
		 (06-May-2025, 11:49 AM)Snoek043 schreef:   De platte houding en een stuurpen die veel te hoog zit speelt ook een cruciale rol, ik zie eigenlijk los op mijn stuur te kijken.  Dat is de schuld van de stuurpen. 
 
Verder loopt de ketting langs het voorwiel en zijn scherpe bochten gewoon onmogelijk, zeker in zo'n aero houding kun je nog zoveel oefenen.  Misschien gaat ie bij Bram Moens in juni wat hoger, misschien niet.  Ik heb 'm gekocht voor rechtdoor te rijden, niet om in het stadsverkeer te manouevreren. 
Ooit heb ik het prototype van de M-racer gereden. Ik herken het bezwaar van tegen het stuur aankijken. Hierom had ik een ossenkopstuur laten maken. Dan kijk je tussen je handen door. Aerodynamisch is dit O.K., omdat je handen dan in lijn zitten met je hoofd. 
Met het ketting-wiel contact viel prima te rijden, zeker ook omdat dit alleen bij lage snelheden speelde. Ook het cranck-band contact was goed te doen, omdat een band indeukt en je je aanleerde om bij lage snelheden niet meer te trappen, maar je rechter pedaal naar voren te laten wijzen. 
 
Inderdaad geen stadfiets, maar ik zie geen voordeel van een igfiets in een stad.
 
Niels, streekfiets, van der Wal
	  
	
	
 
De verrijking zit in de beperking 
 
	
		
	 
 
 
	 
 |  
		
			
		 
	 
	
		
	 
	
		
	 
	 
	
	
 
| Berichten in dit topic | 
 
RE: M5 Carbon High Racer oftewel CHR - door Niels van der Wal - 06-May-2025, 12:52 PM 
 | 
 
 
	
	 
	
	
		
		
	 
	 
	
 
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
 
	
		 | 
		
		
		
			
				
		
		
		
			
				
					| 
						Welkom
					 | 
				 
			
			
		
				
					
						
				Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen. 
				 
				
					 | 
				 
			
		  
		
		
		
		
			
				
					| 
						Nieuwe berichten
					 | 
				 
			
			
		
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| 
Ik kwam vanavond z...365cycle — 12:52 AM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| Ik kwam vanavond zow...Frutsel — 11:58 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| 
Mijn net nieuwe Sn...365cycle — 09:53 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| 
Was het een zangfi...Niels van der Wal — 07:46 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| Misschien was ze een...datakneder — 07:33 PM | 
				 
				
					| 
						 Vlechtje hoe en wat.
					 | 
				 
				
					| 
Deze doet me den...Bob Hagendijk — 07:31 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| Was het een zangfiet...Lopopodium — 06:53 PM | 
				 
				
					| 
						 Vlechtje hoe en wat.
					 | 
				 
				
					| Gesprek over de golf...melle z — 06:14 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| Bij een oude Waw zit...Gideonaut — 05:47 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| Gister avond over de...Niels van der Wal — 05:44 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| 
Is het een idee om...datakneder — 05:41 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| Is het een idee om d...Hardloper — 05:30 PM | 
				 
				
					| 
						Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| Naar aanleiding van ...datakneder — 05:20 PM | 
				 
				
					| 
						 Vandaag ben ik blij omdat.....
					 | 
				 
				
					| 
Daar zou ik mee ui...datakneder — 04:39 PM | 
				 
				
					| 
						 Vandaag ben ik blij omdat.....
					 | 
				 
				
					| Daar zou ik mee uitk...qv-tester — 03:51 PM | 
				 
				
					| 
						 Vandaag ben ik blij omdat.....
					 | 
				 
				
					| 
Smurfenmuts smalle...datakneder — 03:28 PM | 
				 
				
					| 
						 Vandaag ben ik blij omdat.....
					 | 
				 
				
					| Smurfenmuts smaller?...LigfietsWilsum — 02:31 PM | 
				 
			
		  
		
				
		 
			 |