6 uren geleden
(6 uren geleden)365cycle schreef:(7 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Het is zelfs niet zo dat je er niet bovenuit komt, maar dat automobilisten je op die hoogte niet verwachten en je hierdoor niet zien. Gisteren nog een aanrijding gehad op een rotonde met vrij zicht, voorrang en een bike-scout systeem. De automobilist was gestopt, maar gaf gas net op het moment dat ik voorlang reed. Hij vertelde me dat hij niet snapte dat de bike-scout lampjes brandde, omdat hij niets aan zag komen.We trappen er zelf dus gewoon óók in he, dat is het valse eraan.
Vraag jezelf eens af: Zou die automobilist bij het inparkeren ook doorgereden zijn als zijn parkeersensoren volop aan het piepen waren? Of was hij dan uitgestapt om te kijken? Zou hij het voor zichzelf ook goedgepraat hebben als er een jong fietsertje gereden had, of gevallen was vlak voor zijn auto?
De automobilist in kwestie werkte bij een auto garage; een combi met een fietsdomein. Op zijn verzoek fietste ik hier naartoe, zodat het schadeformulier (door de receptioniste) ingevuld kon worden. Er staan zowel fietsen als auto's in de showroom.
Het punt waarop ik aangereden werd stond bij het bedrijf bekend als een gevaarlijk punt, hij was dus niet geschrokken; hij kon er niets aan doen.
Afijn; perspectief.
Niels, ervaringsdeskundige, van der Wal
De verrijking zit in de beperking