(11 uren geleden)Lopopodium schreef: Ik heb maar even vluchtig die hele brei tekst van de genoemde rechtszaak gelezen, uit pure nieuwsgierigheid. Maar krijg de indruk dat de verkoper niet blij wordt van de toon van de aspirant koper, en daarom de mondelinge overeenkomst heeft geannuleerd. Vind ik niets geks aan. Als iemand bij mij opdringerig, onbeschoft of anderszins oncharmant communiceert laat ik het ook graag gaan en richt ik me op een ander.
(Maar ik zal wel wat gemist hebben?)
Deze verkoper heeft de boel geannulleerd omdat ie een hoger bod kreeg nadat ie al een koopovereenkomst had gesloten en met die hogere bieder in zee is gegaan. Die keuze heeft uiteindelijk heel duur voor 'm uitgepakt: waar ie dacht 900 euro extra te verdienen door met een ander in zee te gaan, werd het een rechtszaak die ie verloor en draaide het uit op een schadepost van 6000 euro plus zn eigen advocaatskosten.
Hij nam de gok, besloot eenzijdig de koopovereenkomst niet na te komen, ging met een ander in zee om er 900 euro meer aan over te houden, maar verloor uiteindenlijk 6000 euro plus zn eigen advocaatskosten. Die heeft zn lesje wel geleerd, denk ik. Nou ja, in die zaak. Volgende keer flikt ie het natuurlijk weer, want vrijwel niemand stapt naar de rechter 'want marktplaats'.