6 uren geleden
(7 uren geleden)Tijanus schreef: Zeker, maar tegelijkertijd is een Mercedes EQS 450 'maar' 500 kg (25%) zwaarder dan een Mercedes 450 SEL uit de jaren 70, terwijl hetzelfde BMW ook een M8 maakt die eventjes 1100 kg ofwel ruim 150% zwaarder is dan een Lotus Elise. Jazeker, we lijden zwaar aan autobesitas, maar electrische auto's zijn zeker niet de hoofdschuldige, en ook BMW doet regelmatig meer dan een zeer stevige duit in het verkeerde zakje.Oh zeker. Die XM is compleet van de pot gerukt. 2700 kg en dan 748 pk om dat gewicht in een rechte lijn te kunnen compenseren.
Is echt gewoon voor niemand leuk, zelfs niet voor de bestuurder. Zelfs coureurs vinden het in dat soort auto's vooral knap dat ze met dat gewicht nog zo goed rijden. Niet: "wat rijdt ie heerlijk!".
(7 uren geleden)Tijanus schreef: Dus, prima die 1800 kg voor electrische bakken. Maar dan ook ~1200 kg voor benzinekarretjes (of allemaal verplicht naar LPG?), en diesel voor personenwagens hadden we echt al in de vorige eeuw moeten verbieden. Maar dat heeft allemaal bijster weinig met wegslijtage van doen.Helemaal eens.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.