27-May-2025, 05:50 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-May-2025, 05:52 PM door ZoefZoef.)
(27-May-2025, 05:30 PM)Niels van der Wal schreef:(27-May-2025, 01:53 PM)ZoefZoef schreef: .. ook hier voor de deur aan fietsen wordt gezeten. Ze hebben het fietszadel incl zadelstand gepikt van mn oude stationsfiets.
Die stond al 2 maanden buiten, diverse keren ook al verplaatst. Op een gegeven moment met een half lege band, maar ogenschijnlijk niet lek. En nu mist ie zn zadel en zadelstang. Vakkundig losgedraaid met gereedschap want er moest een bout voor losgedraaid worden. En nu hadden ze het ventiel ook losgedraaid, zodat ie nu wel met volledige lege band stond. Denk dus dt ze eerst de band half leeg hebben laten lopen om te kijken of die fiets gebruikt werd.
Ook al is het een oude, verroeste fiets. Blijf gewoon met je poten van andermans spullen af!
Je vindt het kennelijk normaal dat je met een oud, roestig wrak in de openbare ruimte mag laten staan. Dat is niet normaal.
Niels, eikel, van der Wal
Ja, dat vind ik normaal. Hoewel oud en roestig, was het geen wrak want volledig functioneel en rijdend al die tijd. Zelfs met die halflege band reed ik er nog op. Weliswaar vrij weinig, maar ik reed er wel op.
Het is de gemeente die het evt als wrak kan aanmerken en deze kan verwijderen na 2 weken. Tot die tijd is het een fiets die in het bezit is van iemand en waar je gewoon met je poten vanaf blijft. Als ik jouw fiets niet mooi vind, sloop ik daar ook geen onderdelen af als ik zie dat ie ergens wat langer staat.