, 06:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 06:54 PM door datakneder.)
... ik eindelijk de kettinglijn aan de voorkant heb voorzien van een tweede geleiderol. Er zat er één op de aandrijflijn en de terugvoerlijn zat in een lange buis van de derailleur tot vlak bij de tandwielen. Dus met een kleine buiging in het voorste gedeelte.
Naast dat ik hoopte dat het wat snelheid zou opleveren, vind ik twee kettingrollen gewoon mooier. Bovendien zat er geen stopper over de eerste rol zodat ik soms de ketting terug op de rol moest leggen. Dat is nu ook verleden tijd.
En ben ik sneller.... Toen ik wegreed dacht ik even dat ik merkte dat het minder weerstand opleverde. Maar dat kan net zo goed een placebo-effect zijn geweest. Ik had vandaag ook nog een opkomende koorts, dus echt vergelijk is niet mogelijk.
Naast dat ik hoopte dat het wat snelheid zou opleveren, vind ik twee kettingrollen gewoon mooier. Bovendien zat er geen stopper over de eerste rol zodat ik soms de ketting terug op de rol moest leggen. Dat is nu ook verleden tijd.
En ben ik sneller.... Toen ik wegreed dacht ik even dat ik merkte dat het minder weerstand opleverde. Maar dat kan net zo goed een placebo-effect zijn geweest. Ik had vandaag ook nog een opkomende koorts, dus echt vergelijk is niet mogelijk.