6 uren geleden
(6 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:(10 uren geleden)Gideonaut schreef: Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe de ervaring is met zo'n ouder model. Naar mijn idee valt het het reuze mee en zit het grootste verschil in de mooi en quality of life details, misschien een procentje minder snel maar is dat echt zo'n drama?
https://www.velomobileworld.com/nl/mk7-introductie/
Uitleg over de verschillen. Die dus m.i. niet meevallen en echt wel zorgen voor een stijvere en onderhoudsvriendelijkere Milan.
Wielkast achter is nieuw: minder geluid/resonantie
De achterbrug van de DF wordt nu gebruikt; dus enkelzijdige wielophanging
De bodem is versterkt (stijvere vm)
Zitje: de bevestiging is verbeterd en de afstelling
Serviceluiken in de neus en bij de derailleur
Bagageruimte boven de ketting
Front Frame Versteviging (stijvere vm)
90 mm remmen (mij is verteld dat de oudere versies 70mm hebben) --> klopt dit?
Tsja, ik betwijfel niet dat een nieuwe SL beter zal zijn. Ik vergelijk het alleen niet met een nieuwe (die 3x zoveel kost en ik nooit kan betalen


Ga ik dan bovenstaand lijstje af, dan denk ik toch zeker wel vooruitgang te hebben. Serviceluiken ga ik er wel in maken denk ik, en die heb ik bovendien nu ook niet. Idem voor dat vakje boven de ketting. Ik kan mij voorstellen (al weet ik dat niet zeker natuurlijk) dat deze Mk3 minimaal even stijf is als mijn Quest, zo niet stijver. Aerodynamica is sowieso stap vooruit. Die vaste kap met het grote instapgat lijkt me erg handig in gebruik.
En last but not least: ik vind het gewoon een mooie, vette fiets om te zien

Natuurlijk vind ik enkelzijdige achterwielophanging ook fijner. Net als minder herrie (al rammelt mijn carbon Quest dusdanig dat ik me niet kan voorstellen dat het erger wordt

Al met al verwacht ik harder te kunnen fietsen met minder moeite en een naar mijn mening mooiere, modernere fiets in de schuur te hebben

Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt