6 uren geleden
Ik zat net even te zoeken of ik de test nog kon vinden, maar dat lukt niet, in het kader van mosterd na de maaltijd, de test was ergens in de jaren 90. Inderdaad met allemaal dezelfde conti GP 406 voor, die had je toen nog. Behalve dan de m5 want een GP in 451 had je niet. Volgens Bert Hoge maakte dat niet zo veel uit. De bandendruk werd inderdaad gestandariseerd op 7 bar geloof ik. Steeds met dezelfde rijder, meerdere rondjes gereden etc.
Hier heb ik na enig zoeken hier nog wat hoogtepunten uit de test gevonden, stond toen ook in het ligfietsblad. https://www.ihpva.org/hparchive/pdf/hp50-2000.pdf
Er zit wel een mooie grafiek in, waarin je de lijnen van de verschillende fietsen kunt zien.
En in het zelfde magazine vind je ook nog een uitgebreide rolweerstandstest van banden van destijds waarin inderdaad terug te vinden is dat een oude IRC een tamelijk vergelijkbare rolweerstand heeft met een nieuwe conti gp. de gp 3000, 4000 en 5000 moesten destijds nog uitgevonden worden.
Hier heb ik na enig zoeken hier nog wat hoogtepunten uit de test gevonden, stond toen ook in het ligfietsblad. https://www.ihpva.org/hparchive/pdf/hp50-2000.pdf
Er zit wel een mooie grafiek in, waarin je de lijnen van de verschillende fietsen kunt zien.
En in het zelfde magazine vind je ook nog een uitgebreide rolweerstandstest van banden van destijds waarin inderdaad terug te vinden is dat een oude IRC een tamelijk vergelijkbare rolweerstand heeft met een nieuwe conti gp. de gp 3000, 4000 en 5000 moesten destijds nog uitgevonden worden.