Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Van 155 naar 170 (Cranks)
#19
(6 uren geleden)365cycle schreef: Bij een elektromotor kan je zonder andere factoren mee te nemen spreken van "hoogste efficiëntie bij toerental X". Een elektromotor loopt namelijk geen zelfhelende slijtage op bij normaal gebruik. Bij mensen werkt het net even anders: jij kan niet met toerental X blijven trappen tot de energietoevoer ophoudt, al helemaal niet als het gevraagde vermogen dicht bij je maximum ligt.

Helemaal mee eens. Zeker als het geleverde vermogen dicht bij mijn maximum ligt, zoals je zegt. Maar het is ook niet mijn bedoeling met een zo'n hoog vermogen te fietsen. Ik ga ook niet op voorhand zeggen dat dit het beste voor mij is. Maar de voorlopige resultaten geven in ieder geval een indicatie dat dit bij mij past. 

(6 uren geleden)365cycle schreef: Fietsen met een lagere cadans lijkt efficiënter omdat je hartslag lager is bij hetzelfde geleverde vermogen. Er gaat echter meer op dan alleen de toegevoerde energie: je spieren zijn ook sneller toe aan de dagelijkse onderhoudsbeurt (slaap!) dan wanneer je met een hogere cadans fietst. Als je echt pech hebt is een nachtje slaap zelfs niet genoeg.
Dat gaat de toekomst uitwijzen. Ik rijd nu ook nooit 2 dagen achter elkaar 200km. Ik ben in ieder geval niet bezig om het maximale uit mijn lichaam te halen.

Ik heb in mijn wedstrijdverleden weinig progressie gezien. Ik zal niet heel veel sneller geweest zijn in latere wedstrijden. Maar met de verandering van cadans merk ik heel veel progressie. En als daar op een gegeven moment het plafond bereikt is, is het opvoeren van de cadans voor mij dan een logisch vervolg (Als ik dan nog meer progressie wil maken.)
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Van 155 naar 170 (Cranks) - door datakneder - 16-Jul-2025, 12:03 PM
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door Willeke_IGKT - 16-Jul-2025, 03:03 PM
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door Jeroen S - 17-Jul-2025, 07:38 AM
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door Hardloper - 17-Jul-2025, 09:44 AM
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door datakneder - 17-Jul-2025, 03:47 PM
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door Hoekie - 17-Jul-2025, 03:33 PM
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door Coen__ - 10 uren geleden
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door Coen__ - 9 uren geleden
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door 365cycle - 6 uren geleden
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door datakneder - 5 uren geleden
RE: Van 155 naar 170 (Cranks) - door Jeroen S - 9 uren geleden

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Maar het volgende ...Bart Verbeek — 04:42 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet loo...ZoefZoef — 02:53 AM
ICB nieuws over de vierwieler en de nie...
13:48 is 828 De lin...Coen__ — 01:27 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Bij een elektromot...datakneder — 12:48 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Het maximaal vermo...365cycle — 12:07 AM
wat ze zeggen
..hij kan niet snell...Hoekie — 11:08 PM
ICB nieuws over de vierwieler en de nie...
Je timestamp in ...Wim -de roetsende — 10:53 PM
ICB nieuws over de vierwieler en de nie...
De ICB 4-wiele...Coen__ — 10:33 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Dan hebben we het de...Coen__ — 10:27 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Tegenwoordig is er a...Jeroen S — 09:26 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Je hebt me gewez...Coen__ — 09:23 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Dat klimmetje daar o...Jeroen S — 09:15 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
2. Ik heb een ...datakneder — 09:06 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Die scholieren trein...Coen__ — 08:26 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
2. Ik heb een iets...Coen__ — 08:16 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Het grote blad voor ...Peter de Rond — 07:03 PM
Medeliggers onderweg
Een halfuurtje geled...Kapitein Bosui — 04:31 PM