23-Jul-2025, 12:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Jul-2025, 12:51 PM door 365cycle.)
(23-Jul-2025, 12:33 PM)twilwel schreef: Verder is het leuk dat je elke versnelling afzonderlijk af kunt stellen. Je hoeft niet te vertrouwen op afstellen op kleinste kransje en dan maar hopen dat alle andere versnellingen perfect schakelen.Dit zou voor mij de voornaamste reden zijn om naar elektronisch schakelen over te willen (en dan hoeft het niet eens draadloos te zijn, of daar twee of zes kabels loopt kan me eerlijk gezegd niet zoveel boeien).
De Tuna schakelt nu goed, maar er is toch één en als het warm is twee versnellingen waarin ik "tik-tik-tik-tik-tik-tik" blijf horen. Ik kan me echt storen aan dat soort dingen. Ben blij dat ik meestal een bluetooth speaker bij me heb.
(23-Jul-2025, 12:33 PM)twilwel schreef: Niet alle cassettes zijn helemaal gelijk en ik wissel nog wel eens cassettes om iets uit te proberen. Bijvoorbeeld een Shimano 11-40/11-speed cassette omwisselen voor een 11-46 SunRace 11-speed. Dat schakelde toch net niet 100% en met draadloos schakelen kan je dat aanpassen per individuele versnelling. Die 11-46 had een te grote sprong rond de 40 km/u, maar dat terzijde.Ik heb een tijd terug contact gehad met Recon, daar kon je custom cassettes bestellen die dan d.m.v. CNC geproduceerd worden. Schijnen erg licht en sterk te zijn, en dan zou je misschien een 11-46 kunnen maken die wel naar je wens is. De uitdaging van het schakelen van bijvoorbeeld een 46 naar een 36 is mogelijk met de fijnafstelling van e-shifting ook nog wel op te lossen.
(23-Jul-2025, 12:33 PM)twilwel schreef: De set is compleet met shifter, derailleur, twee accu's en een lader. Dus ik kan 1 accu opladen terwijl ik met de andere rij.Ik heb het liefst niet meerdere accu's bij me tijdens het rijden. Graag gewoon dashcam, schakelsysteem, lampen, radar, alles op één accu.
Zou er bij E-shifting dus ook sterk naar neigen om de meegeleverde accu af te koppelen en de derailleur direct aan te sluiten.
(23-Jul-2025, 12:33 PM)twilwel schreef: terwijl de 2.0 vanwege een SRAM patent noodgedwongen aan de fiets geladen moet worden.Dan is dit ook direct opgelost. Kan je dat systeem eigenlijk laden terwijl het gebruikt wordt?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.