, 11:59 AM
(, 10:29 AM)Atrike schreef: Toen ik voor het eerst in de auto reed na het halen van mijn rijbewijs merkte ik hoe verschrikkelijk veel fietsers zich gedragen in het verkeer. Geen voorrang geven waar dat wel moet is er een van. Maar ook geen of slecht licht op de fiets, nog snel even ergens voor schieten en zo kan ik nog wel even doorgaan.Toen ik voor het eerst met m'n zoon door de wijk fietste na jaren vrijwel alleen maar autorijden merkte ik hoe verschrikkelijk veel automobilisten zich gedragen in het verkeer. Geen voorrang geven waar dat wel moet is er een van. Maar ook afgeleid zijn door een mobieltje, veel te hard rijden, gewoon helemaal niet uitkijken voor een fietspad, fietsers gevaarlijk dichtbij en/of met een enorm snelheidsverschil inhalen, agressief rijgedrag, bumperkleven, nog snel even ergens voor schieten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Verschil met fietsers blijft dat automobilisten met één foutje een dode op hun geweten hebben. Daarnaast is de automobilist in het bezit van een rijbewijs, en dus bekend met alle verkeersregels + op de hoogte van het feit dat fietsers lang niet altijd alle regels kennen en/of die verantwoording kunnen dragen.
"Ja maar fietsers..." - let's stop blaming the victim. Jij stapt in een moordwapen, dus jij zal dan soms even de fouten van een ander moeten oplossen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.