(, 11:00 AM)melle z schreef:(, 10:47 AM)Snoek043 schreef: Zulke types verdienen wat mij betreft een stevige boete. Een paar maandlonen, zeg maar. Niet om te pesten, maar gewoon ter educatieve stimulans.Zou je ze, in plaats van ze een boete te geven, niet beter een keer op een (lig)fiets kunnen zetten? Net zoals sommige fietsers wellicht baat zouden hebben bij een vrachtautorijles.
Jij hebt m'n punt niet goed gesnapt denk ik over die vrachtwagen (of trein). Mijn punt was niet dat fietsers moeten leren rijden met een vrachtwagen, maar dat het waardevol zou zijn als ze eens konden meekijken vanuit het perspectief van een chauffeur – om te beseffen hoe beperkt het zicht is, hoe vaak ze geconfronteerd worden met gevaarlijke situaties, enzovoort. Het gaat mij dus om bewustwording en wederzijds begrip. Duidelijker zo?
En nee, ik zit ook niet te wachten op het zoveelste pleidooi dat de vrachtwagenchauffeur dan maar zijn zesde zintuig moet aanspreken om álle onvoorspelbare verkeersdeelnemers tijdig te detecteren, maar ik krijg het gevoel dat dit wel zal komen.