01-Aug-2025, 08:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2025, 08:28 PM door Coen__.)
(01-Aug-2025, 06:52 PM)365cycle schreef:(01-Aug-2025, 06:01 PM)Coen__ schreef: Volgens mij ben je eerder zelf in een eigen val getrapt, want;
*Dat artikel heb ik verder doorgespit dan je vanuit ging
*Die Youtube clip heb ik véél eerder weer afgesloten dan je denkt
Nou nee. Dat je dat artikel verder hebt doorgespit doet niets af aan wat ik zei. Dat je de video niet verder bekeken hebt dan de eerste paar seconden bevestigt wel degelijk mijn standpunt: jij staat niet open voor iedere leefwereld, en dat is wel nodig om een inschatting te kunnen maken over iemands leefkwaliteit. Aangezien je nooit kan garanderen dat een rechter die openheid van geest wel heeft is jouw idee dus geen best idee.
Mijn leefwereld is er eentje waarin ik geen dingen afspeel die ik als "herrie" beschouw. Daar lijk jij dan weer niet open voor te staan.
Wel erg populistisch om maar bij voorbaat niet in de rechters te vertrouwen. Ja sorry, die was even te makkelijk inkoppen

(01-Aug-2025, 06:52 PM)365cycle schreef:(01-Aug-2025, 06:01 PM)Coen__ schreef: Oh dat sowieso. Het was van mij uit gezien een beetje 'de knuppel in het hoenderhok gooien' met de oorspronkelijke vraagstelling daar over.
Mag, maar in dit geval is dat dan wel een vrij populistische knuppel. Je voorstel zou onderuit gaan op o.a. artikel 1 van onze Grondwet. Proefballonnetjes op laten die in strijd zijn met de Grondwet, waar ken ik dat toch van...
De knuppel kent geen kleur. Als je iets voorstelt (bijvoorbeeld inkomensafhankelijk bekeuren) dan gaat vroeg of laat iemand de gedifferentieerde gevangenisstraffen er bij betrekken. Daar moet je dan wel een gedegen antwoord op hebben.
En zoals ik al zei; een soortgelijk onderscheid hebben we allang in de zin dat de mensen die "het rijbewijs voor hun werk nodig hebben" het eerder terugkrijgen. Knap he; op de openbare weg mensen aanrijden, dan niet je rijbewijs kwijtraken omdat dat mogelijk je baan gaat kosten... vinden veel mensen heel normaal. Maar binnen bij de werkgever bij herhaling met de heftruck collega's aanrijden... dan wordt je zonder meer direct er uit getrapt.. en dat vinden we wél normaal.
En och ja; die Nederlandse grondwet... die zo lek als een mandje is. Artikel 94; Ingebouwd lek. Artikel 120; toetsing aan grondwet ontbreekt. Artikel 90; Vrijbrief voor militaire avonturen.
Zo'n beetje alle artikelen kun je met een eenvoudige 50%+1 wet omzeilen want het staat bol met ".. krachtens de wet ..". Of gewoon negeren natuurlijk; want er wordt toch niet aan getoetst.
Ik heb afgelopen week WC-papier gekocht bij de Plus (was in de aanbieding). Dat papier doet wel gewoon waar het voor bedoeld is!
Maar laat ik de 'knuppel in het hoenderhok' iets aanpassen; we laten 'levenskwaliteit afhankelijk' achterwege en we zeggen; 'straffen van x% van iemands vrije tijd'. Dus net zoals je bij een inkomensafhankelijke boete bijvoorbeeld zegt; 10% van je vrij besteedbare weekloon zeggen we bij een taakstraf; 50% van je vrij besteedbare uren. Kijk aan; je geadoreerde artikel 1 is nu al omzeilt.
Ik vind het altijd wel vermakelijk; onze overheid levert internationaal kritiek op landen die bijvoorbeeld een termijnlimiet afschaffen (terwijl we die zelf helemaal niet hebben). Of dat we nu nog moeite steken in het vervolgen van SS'ers in hun laatste levensmaand "omdat ze na de oorlog naar Duitsland zijn gegaan en een fopstraf hebben gekregen" maar ondertussen doen we anno nu gewoon exact hetzelfde met het terughalen van IS'ers die hier dan een fopstraf krijgen. Ik zie het nu al tegemoet; over 50 jaar vraagt Irak ons om die gasten uit te leveren... om gestraft te worden volgens Iraaks strafrecht. En ik durf ook al wel een gok te nemen op wat daar uitkomt; de juristen worden er rijk van.