Als we het hebben over wrappen, moet ik toegeven dat ikzelf wellicht de meest onhandige persoon ben als het gaat om alles waar je je handen mee nodig hebt. Ondanks dat, was ik eigenlijk best tevreden met het resultaat. En ik niet alleen; ik denk dat de mensen om me heen ook aangenaam verrast waren: ‘Heeft die dat écht zelf voor elkaar gekregen?’ Het leek wel een klein wonder.
Ik deelde regelmatig updates op een Duits forum en op mijn Instagram, om iedereen op de hoogte te houden van mijn vorderingen. Het verschil tussen het wrappen van een auto en een velomobiel met al zijn ronde vormen is echter enorm. Het is vergelijkbaar tussen het afwerken van een strak vlak oppervlak en het wrappen van iets met onregelmatige, complexe rondingen. Dit verklaart ook waarom sommige van mijn overlappingen niet helemaal symmetrisch waren – al viel dit van een afstandje gelukkig niet op. De truck zit hem erin om met kleinere stukken te werken. Ben je zoals ik op jezelf aangewezen, kun je grotere oppervlakken vergeten, tenzij je een helpende hand hebt (liefst 2 natuurlijk).
Uiteraard ben je het beste af met een professional die zulke klussen met meer precisie afwerkt, maar die service heeft wel zijn prijs. Voor al het materiaal, inclusief de rollen (waarbij ik zelfs nog een rol Stormy Grey 3M 2080 over heb), heb ik net geen €400 betaald. Had ik het professioneel laten doen, dan zou ik tussen de €2.000 en €3.000 kwijt zijn geweest. Dus voor een bescheiden investering mag ik absoluut niet klagen over het eindresultaat. Het meest onder de indruk was ik van de folie zelf, hoe vaak je dat met dat warmtepistool opnieuw kan gladstrijken. Wel oppassen dat de folie niet dubbelplooit, die krijg je héél erg moeilijk los.
PS: ik kwam met 1 mesje ruim toe. 3M knifeless tape (niet de dunste), zo'n vloeistof om je velomobiel voor te bereiden op de wrap (heb ik hier nog een bus van opzij staan overigens), 3M 2080 Stormy gloss grey (heb nog een heel deel over op rol), een warmtepistool, toebehoren om de folie glad te strijken, ..
Ik deelde regelmatig updates op een Duits forum en op mijn Instagram, om iedereen op de hoogte te houden van mijn vorderingen. Het verschil tussen het wrappen van een auto en een velomobiel met al zijn ronde vormen is echter enorm. Het is vergelijkbaar tussen het afwerken van een strak vlak oppervlak en het wrappen van iets met onregelmatige, complexe rondingen. Dit verklaart ook waarom sommige van mijn overlappingen niet helemaal symmetrisch waren – al viel dit van een afstandje gelukkig niet op. De truck zit hem erin om met kleinere stukken te werken. Ben je zoals ik op jezelf aangewezen, kun je grotere oppervlakken vergeten, tenzij je een helpende hand hebt (liefst 2 natuurlijk).
Uiteraard ben je het beste af met een professional die zulke klussen met meer precisie afwerkt, maar die service heeft wel zijn prijs. Voor al het materiaal, inclusief de rollen (waarbij ik zelfs nog een rol Stormy Grey 3M 2080 over heb), heb ik net geen €400 betaald. Had ik het professioneel laten doen, dan zou ik tussen de €2.000 en €3.000 kwijt zijn geweest. Dus voor een bescheiden investering mag ik absoluut niet klagen over het eindresultaat. Het meest onder de indruk was ik van de folie zelf, hoe vaak je dat met dat warmtepistool opnieuw kan gladstrijken. Wel oppassen dat de folie niet dubbelplooit, die krijg je héél erg moeilijk los.
PS: ik kwam met 1 mesje ruim toe. 3M knifeless tape (niet de dunste), zo'n vloeistof om je velomobiel voor te bereiden op de wrap (heb ik hier nog een bus van opzij staan overigens), 3M 2080 Stormy gloss grey (heb nog een heel deel over op rol), een warmtepistool, toebehoren om de folie glad te strijken, ..