(06-Aug-2025, 05:46 PM)Bart Verbeek schreef: Een e-bike mag sowieso niet sneller dan 25 km/uur, dus wat is daarmee nu het probleem?
Doet gemeente Houten iets fout waardoor haar fietspaden niet geschikt zijn voor snelle fietsers? Misschien moeten ze dan eens kijken naar hoe ze het voor auto's hebben ingericht. Die rijden toch wel iets sneller schat ik. En die zijn een stuk onhandiger dan fietsers.
Als ik die beelden bekijk doet me dat erg denken aan "in 1988 een keer een mooi stelsel fietspaden aangelegd en sindsdien geen groot onderhoud meer gepleegd".
(06-Aug-2025, 07:25 PM)Lopopodium schreef:(06-Aug-2025, 06:02 PM)ZoefZoef schreef: Bovendien moet je dan ook een snelheidsmeter verplicht stellen op fietsen.
Dat zou raar zijn, zo'n verplichting. Hoe laat je die allemaal eiken? Er is zoveel op de markt, goed en slecht. Moet je die verantwoording dan ook bij de fietsers neerleggen? Die moeten allemaal precies weten hoeveel millimeter omtrek de voorband heeft en dat juist in het computertje zien te krijgen? En elke janlul kan bij een geparkeerde fiets een fietscomputertje (of in ieder geval de bedrading en sensor) saboteren. Daar sta je dan als fietser met een niet-werkende snelheidsmeter. Wat wordt dan verwacht van de fietser?
Bij auto's hoeven de bestuurders zich daar niet druk over te maken.
De meeste van die argumenten zijn ook van toepassing op verlichting op de fiets.
Maargoed, die Vmax is gewoon een absurd idee. Als je op de F-35 met wind mee 25 km/h fietst bij wind mee wordt je ook gewoon ingehaald door forenzen met een gewone stadsfiets die op eigen kracht 27 km/h fietsen.