Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving maximumsnelheid fietsen
(, 10:19 AM)Willeke_IGKT schreef: Een groot verschil is dat Strava vrijwillig is en zodra er boetes aan gehangen worden zal men zich naar een ander platform verplaatsen.

Als ik oom agent was die fietsers zou willen bekeuren zou ik op zo'n traject kunnen gaan staan met een lasergun en een fuik verderop om de snelle rijders te vangen. Maar dat helpt maar heel kort. Een beboete rijder en er komt een waarschuwing op internet.

Ooit, lang geleden, na een dag werken, reed ik huiswaarts op m’n trouwe Baron X-low.   Ik besloot de rijbaan te nemen in plaats van het fietspad, want laten we eerlijk zijn: dat fietspad was meer gatenkaas dan wegdek. Eén blik op dat asfalt en je banden kregen spontaan trauma’s.

Op een brug keek ik even achterom – geen auto’s, dus ik gaf gas.  Na die brug kon je een dikke kilometer of 2 doorrijden op vlak asfalt.  Dat was best pittig, maar haalbaar. Niet veel later werd ik staande gehouden. Logisch ook, want ik hoorde daar officieel niet te rijden. Agent in burger, op de fiets. Hij geloofde z’n ogen niet. "U reed harder dan 45 km/u?", vroeg hij lacherig.   Alsof ik hem net had verteld dat ik even hard kon rijden als de profs op bepaalde stukken.

Boete in de hand, mocht ik weer verder. Maar het fietspad kon ik pas op als de borduur iets verderop wat vriendelijker werd.  Blijkbaar zat de agent me ondertussen weer achterna – dat had ik alleen even niet in de gaten. Ik reed gewoon m’n gewone tempo, fluitend richting huis, waarschijnlijk in m’n hoofd al bezig met het avondeten.

Weken gingen voorbij. Tot de wijkagent aanbelde bij mijn ouderlijk huis. In het proces-verbaal stond namelijk: "verdachte negeerde direct bevel, agent zette de achtervolging in, maar verloor hem uit het oog."   Mijn vader herinnert zich dat bezoekje nog goed. Vooral omdat ik hem blijkbaar triomfantelijk vertelde: “Zie je nou wel dat ik harder dan 45 reed?"  Tja, die agent kreeg even een wake-up call – een ligfiets is geen rollator. Soms is ‘ie gewoon sneller dan z’n dienstfiets… én z’n verwachtingen.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , Willeke_IGKT , Hoekie

Berichten in dit topic
RE: 'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving maximumsnelheid fietsen - door Snoek043 - , 10:42 AM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Fietsers praten over auto's en Autorijd...
HAHA ja die b...Veloquest — 02:22 AM
Fietsers praten over auto's en Autorijd...
365cycle — 01:43 AM
Trisled's nieuwste
Waar het naar mijn...365cycle — 01:16 AM
Gonso
Ik ga vooral voor GE...Frutsel — 12:57 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..ik een smsje kreeg...ZoefZoef — 11:51 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Een winkel waar je...JarnoH — 11:20 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
als strava wettig ...Hardloper — 08:37 PM
als strava wettig wa...Veloquest — 08:34 PM
Trisled's nieuwste
Ook dat denk ik ni...Hardloper — 07:36 PM
Gonso
Ik heb gewoon een ...Hardloper — 07:31 PM
Medeliggers onderweg
Vanmidag rond half 5...datakneder — 05:55 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Een winkel waar je...Boyd Maduro — 04:02 PM
Ik word liever niet ...Willeke_IGKT — 03:22 PM
Trisled's nieuwste
Bestaat er eigenli...Willeke_IGKT — 03:20 PM
Buiten dat. Ik wor...Niels van der Wal — 03:16 PM
Gonso
Ik bied niks aan. ...ZoefZoef — 03:08 PM
Trisled's nieuwste
Zeker rechterop....Hoekie — 03:06 PM