(, 11:35 PM)Jeroen S schreef: Beweeg je die van jou wel even duidelijk? niet dat ze die per ongeluk ook mee nemen? In de gemeente waar ik woon en die waar ik werk hangen ze er een labeltje aan en drie weken later is ie dan weg. Je zal maar een student zijn die met die fiets eens in de maand van de bushalte naar je ouders fietst.
TL;DR: Het is vrij duidelijk dat 2/3 fietsen gebruikt worden. De gezette krijstrepen op de banden waren bij 2/3 fietsen namelijk verdwenen en ze zullen ook iets anders hebben gestaan. In die zin zou ik dus niets te vrezen hoeven te hebben dat de gemeente deze verwijdert straks. Die derde fiets, die wordt niet gebruikt en staat sinds ik hier woon -inmiddels een maandje of 4- op dezelfde plek, vastgeketend en ongebruikt. Die zal dus binnenkort van een label worden voorzien om daarna verwijderd te worden door de gemeente.
Verleden week waren de boa's er ook, toen heb ik even gesproken met ze nadat ik zag dat ze foto's maakten en zo'n streep op de band hebben gezet dus ze weten dat 2 ervan gebruikt worden en de derde niet. Dat beide fietsen van mij gebruikt worden, konden ze vandaag ook heel duidelijk zien: geen van deze twee fietsen had nog een krijtstreep op de band.
De oorspronkelijke melding had zeer waarschijnlijk betrekking op een andere fiets, 10m verderop in het steegje tegen een boom geparkeerd. Daar heeft mijn ligfiets een weekje tegenaan gestaan -op slot uiteraard. Ik denk dat er bij het doen van de melding online nadrukkelijk een ligfiets vermeld is en dat dat de reden is dat ze nu net als verleden week weer een streep hebben gezet op de band van de taifun. Op mn normale fiets heb ik geen nieuwe streep gezien, wat wel opmerkelijk is. De locatie op de meldingenkaart an de melding staat ook meer richting die andere locatie.
De ligfiets stond dus ten tijde van het doen van de melding dus 10m verderop, maar was bij het opvolgen van de mleding door de boa's dus naar de voorkant verplaatst door mij, waardoor de boa's dus vermoedelijk de verkeerde locatie en de verkeerde fietsen hebben aangemerkt. Ik denk dat dat niet de bedoeling was van de melder, maar voor mij is het gunstig als die 3e fiets die dus echt al maanden niet gebruikt wordt en waarvan ik ook niet weet van wie ie is, weggehaald wordt. Ik kan als die weg is dan straks mn fiets aan de vuilnisbak vastzetten

.
Gezien een andere fiets hier voor de deur verdwenen is, na eerst het zadel eraf te hebben gehaald, word ik wel blij als ik dus straks een fiets daar vast kan zetten en dan ook op een manier dat ie niemand in de weg staat. Staan ze nu ook niet, al was er wel een buurtbewoner die tegen de boa's een opmerking meende te moeten plaatsen dat als de normale fiets om zou vallen, ie wel een auto zou kunnen beschadigen. Mja.. theoretisch zou dat kunnen bij een orkaan ofzo. In de praktijk is die kans nihil.