(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik had ooit een politie auto voor mij op een fietspad door een park, in Amsterdam.
Ik heb toen tot vlak achter ze gekomen en heb daarna op gepaste afstand hun tempo aangehouden, het was te smal om in te halen. Ik vind dat ik een PIS gewonnen heb.
Ik heb eens haasje-over gedaan met een politieauto. De politieauto ging bij de stoplichten via de busbaan de rij voorbij en was op die manier vaak vooraan, ik maakte per stoplicht een inschatting of de auto's of de fietsers eerder groen zouden krijgen en sorteerde dito voor en drie stoplichten later reed ik precies voor de politiewagen op de rijbaan.
Daarna liep de snelheid geleidelijk op tm 60 km/h (binnen bebouwde kom)

Dat was in een gemeente waar de politie op de hoogte is van de speciale positie van velomobielen
(8 uren geleden)Hardloper schreef:(9 uren geleden)Niels van der Wal schreef:Dat moet me denken aan een automobilist gisteren. Ik toeterde maar, zo dicht op mij zat hij voor mijn gevoel. Voelde daar niet comfortabel bij.(10 uren geleden)Frutsel schreef: Ja, dat is het nadeel van de diverse -IS varianten. Inhalen is één, maar dan moet je ze voor blijven
Je opgejaagd voelen is een heel ander syndroom.
Bij auto's noem je iemand opjagen bumperkleven; doen ligfietsers iets vergelijkbaars? Bijvoorbeeld bij breed uitwaaiende scholieren of breed fietsende bejaarden?
Niels, jager, van der wal
Misschien een bordje maken: DISTANCE PLEASE. Of STOP POLITIE
"STOP POLITE" van maken, dan niet strafbaar