Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets vouwwagens, caravans en fietscampers.
In Duitsland is een regel dat wanneer je met je auto onderweg bent en je vermoeit raakt en daardoor een veilige deelname aan het verkeer in gevaar zou kunnen komen, je mag uitrusten in je voertuig, de beste manier van uitrusten is slapen, daarom wordt er ook op veel openbare parkeerplaatsen geslapen.
Wat niet mag is, stoelen buiten zetten en buiten gaan zitten, dat is kamperen
Van deze regel maken die fiets caravan liefhebbers ook gebruik, ze slapen in een gesloten voertuig, om wanneer men weer wakker is verder te fietsen, je mag dus niet langdurig op dezelfde plek staan.
Zelfs aanhangertjes met daarop een soort uitklapbare tent word als een voertuig gezien, moet wel aan wettelijke eisen voldoen, achterlicht, driehoek reflector.
Er worden bijna geen bekeuringen uitgedeeld, en dat is waarom er steeds meer aanhangers van deze vorm van recreatie komen.
In een paar reacties word vermeld dat het niet uitmaakt, tent of fietscaravan, in Duitsland is dat niet zo, zodra je een tent opzet val je onder de kampeerwet, dat begint direct met dat kamperen in nationaalparken verboden is tenzij op uitgewezen plekken, en pasop, politie houd daar een oog op, minimum boete is 100 €  max 500 € wanneer je bijv rommel achterlaat.
Dan is kamperen op partikulier terrein alleen toegelaten met toestemming v d grond eigenaar, voor een toerist moeilijk uit te zoeken, veel bos is nog in bezit v d staat, maar die wordt ook hier gezien als partikulier grond eigenaar, dus dan blijft er niet veel over.
Dan heb je nog te maken met de jachtwet, je mag wildlevende dieren niet storen, en jagers hebben het niet zo op kampeerders, en hebben de wet aan hun kant.
Dus wie wildkamperen wil kan beter een ander land opzoeken, bijv Tsjechië, ander verhaal
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Fiets vouwwagens, caravans en fietscampers. - door PlantageBohémien - 31-Aug-2025, 02:54 AM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Draadloos schakelen
Als men 'bij normaal...Arend-Jan — 09:16 AM
Draadloos schakelen
Schakelt het ech...LigfietsWilsum — 05:30 AM
Draadloos schakelen
Schakelt het echt ...Hoekie — 09:09 PM
Draadloos schakelen
Schakelt het echt zo...blokdoorn — 04:54 PM
Draadloos schakelen
Ik heb voor de koste...Hoekie — 03:17 PM
wat ze zeggen
Mij zeggen ze vaak...Boyd Maduro — 06:45 AM
Nieuwe Quest 3.0
Laatste wat ik heb m...Boyd Maduro — 06:42 AM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Maar bij de DF wor...Wim -de roetsende — 06:16 AM
Nieuwe Quest 3.0
Wanneer gaat deze in...Lig-ger — 09:58 PM
wat ze zeggen
Mij zeggen ze vaak &...Willeke_IGKT — 08:49 PM
wat ze zeggen
Na gevraagd te heb...Hardloper — 08:38 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Blij dat ik vandaag,...TimSch — 08:19 PM
Nog maar eens een po...Gideonaut — 07:50 PM
Flink verhitten maak...Arend-Jan — 07:30 PM
wat ze zeggen
Na gevraagd te hebbe...datakneder — 07:24 PM
Kilometer topic
In augustus een mooi...Kapitein Bosui — 06:59 PM
Tijdens het verw...Wim -de roetsende — 06:58 PM