, 08:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 08:39 PM door Kapitein Bosui.)
Qua pinout: het maakt geen klap uit (is mijn hele sterke vermoeden):
![[Afbeelding: gQb4nWN.png]](https://i.imgur.com/gQb4nWN.png)
Bron
Linksboven is GND (0V) en rechtsonder is verbonden met een positieve spanning. In dit (powerpack) geval is dit 5.07V. Eigenlijk 5.07-0.02=5.05V, want bij 775mA is er over de stroommeetweerstand van 25mOhm een spanningsval van ~20mV. Een klein beetje reverse engineeren zegt me dat dit komt door een ACT2804, een batterij laad- en ontlaad IC wat ervoor zorgt dat de interne batterij in de power pack opgeladen kan worden door USB. Verder is het een boost converter die de variabele spanning van de batterij naar 5.07V brengt en via een paar componenten, zoals een stroommeetweerstand en een zekering (denk ik) naar de pad rechtsonder brengt. Mocht iemand het interessant vinden kan ik de rest van dit circuit ook uitleggen, maar dan zou ik het van mijn aantekeningen eerst even moeten overtekenen op de PC. Zit best wel leuk in elkaar, voor wat ik van de foto's alleen al heb kunnen ontdekken
Aangezien je de powerpack inderdaad 180 graden kan draaien en Garmin weet dat er gebruikers zijn die dit zullen doen, moeten ze in de fietscomputers zelf wel een reverse polarity beveiliging hebben ingebouwd. Het kan al heel simpel met een diode, of met 4 diodes in een brugschakeling zodat intern de positieve en negatieve voedingslijn altijd op de juiste plek komen, onafhankelijk van hoe men de power pack, of wat wij willen: een externe mount, aansluit.
De ingangsspanning moet inderdaad tegen de 5V zijn, lees ik nu op Garmin's eigen website. Het lijkt alsof de Edge een stroom van 775mA vraagt.
Eerst wilde ik kijken of ik het snel opladen ook kon realiseren maar -500 of 775mA is niet een heel groot verschil, en -meestal als ik de Edge wil opladen tijdens het fietsen ben ik toch lang onderweg, dan maakt de snelheid minder uit.
Conclusie: linksboven en rechtsonder kunnen naar wens aangesloten worden op 0V en 5.0V. ik kan niet aansprakelijk gesteld worden voor een kapotte Garmin
Mijn vermoeden is dat alleen misschien de 0V overeen komt met twee diagonale pogo pins, maar de positieve spanning niet. Zie het citaat van Garmin hierboven: deze mount accepteert een ingangsspanning van 4 tot 14 V, en genereert een uitgangsspanning van 5V. Als er dus geen USB stekker aan zit, zit er een buck-boost converter oid in verwerkt, om de spanning van die 4 tot 14 naar 5V te maken.
Reden: ze kunnen ook aangesloten worden op E-bike systemen van onder andere Bosch, en die werken met een hogere spanning dan 5V.
Maar je zou kunnen meten of er ergens een lage weerstand is tussen de blauw/zwarte draden en twee diagonale pogo pinnen, om deze vraag te beantwoorden.
Al gaat mijn analyse van deze post nog steeds op: ik ben overtuigd nu dat het niet uitmaakt hoe je 'm aansluit, als je maar linksboven en rechtsonder aansluit op 0V en 5V.
![[Afbeelding: gQb4nWN.png]](https://i.imgur.com/gQb4nWN.png)
Bron
Linksboven is GND (0V) en rechtsonder is verbonden met een positieve spanning. In dit (powerpack) geval is dit 5.07V. Eigenlijk 5.07-0.02=5.05V, want bij 775mA is er over de stroommeetweerstand van 25mOhm een spanningsval van ~20mV. Een klein beetje reverse engineeren zegt me dat dit komt door een ACT2804, een batterij laad- en ontlaad IC wat ervoor zorgt dat de interne batterij in de power pack opgeladen kan worden door USB. Verder is het een boost converter die de variabele spanning van de batterij naar 5.07V brengt en via een paar componenten, zoals een stroommeetweerstand en een zekering (denk ik) naar de pad rechtsonder brengt. Mocht iemand het interessant vinden kan ik de rest van dit circuit ook uitleggen, maar dan zou ik het van mijn aantekeningen eerst even moeten overtekenen op de PC. Zit best wel leuk in elkaar, voor wat ik van de foto's alleen al heb kunnen ontdekken
Aangezien je de powerpack inderdaad 180 graden kan draaien en Garmin weet dat er gebruikers zijn die dit zullen doen, moeten ze in de fietscomputers zelf wel een reverse polarity beveiliging hebben ingebouwd. Het kan al heel simpel met een diode, of met 4 diodes in een brugschakeling zodat intern de positieve en negatieve voedingslijn altijd op de juiste plek komen, onafhankelijk van hoe men de power pack, of wat wij willen: een externe mount, aansluit.
De ingangsspanning moet inderdaad tegen de 5V zijn, lees ik nu op Garmin's eigen website. Het lijkt alsof de Edge een stroom van 775mA vraagt.
Citaat:Dat laatste wordt echter wel weerlegd door iemand die zelf eentje heeft ontworpen, zie de link van Hoekie
- Ingangsvermogen: 4-14V, 1A max.
- Uitgangsvermogen: 5V, 775mA max.
Citaat:The connection to the Garmin via the power mount pins seems to restrict the current taken to 0.5A,
Eerst wilde ik kijken of ik het snel opladen ook kon realiseren maar -500 of 775mA is niet een heel groot verschil, en -meestal als ik de Edge wil opladen tijdens het fietsen ben ik toch lang onderweg, dan maakt de snelheid minder uit.
Conclusie: linksboven en rechtsonder kunnen naar wens aangesloten worden op 0V en 5.0V. ik kan niet aansprakelijk gesteld worden voor een kapotte Garmin

(, 06:40 PM)Hardloper schreef: Klopt. Alleen met welke pogo pins komt dat overeen?
Mijn vermoeden is dat alleen misschien de 0V overeen komt met twee diagonale pogo pins, maar de positieve spanning niet. Zie het citaat van Garmin hierboven: deze mount accepteert een ingangsspanning van 4 tot 14 V, en genereert een uitgangsspanning van 5V. Als er dus geen USB stekker aan zit, zit er een buck-boost converter oid in verwerkt, om de spanning van die 4 tot 14 naar 5V te maken.
Reden: ze kunnen ook aangesloten worden op E-bike systemen van onder andere Bosch, en die werken met een hogere spanning dan 5V.
Maar je zou kunnen meten of er ergens een lage weerstand is tussen de blauw/zwarte draden en twee diagonale pogo pinnen, om deze vraag te beantwoorden.
Al gaat mijn analyse van deze post nog steeds op: ik ben overtuigd nu dat het niet uitmaakt hoe je 'm aansluit, als je maar linksboven en rechtsonder aansluit op 0V en 5V.