1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 minuten geleden door Wim -de roetsende.)
(9 uren geleden)-Nico- schreef: ... ik de DF XL mocht ophalen bij vm.nl en een lekker ritje van 75 km naar huis kon doen! Het was fantastisch weer vandaag! De gemiddelde snelheid was wat lager dan verwacht, maar ik ben nog niet fit na een verkoudheid/griepje.
De fiets rijdt geweldig maar aan de zitpositie moet nog gesleuteld worden. Ik zit nog wat te laag i.c.m. de racekap (kijk tegen de rand aan) en het voelt ook alsof ik steeds wat onderuit glij, helaas kan de stoel niet meer hoger of rechter op geplaatst worden met de huidige beugels. Ook zit het nekkussen te veel tegen mijn achterhoofd i.p.v. nek.
Gefeliciteerd. Nu dan toch echt.
Ik zit ook zo diep mogelijk, want dat vind ik juist fijn en het is gunstig wat betreft het zwaartepunt. Ik raak ook met het onderste gedeelte van mijn hoofd de rand van de body. Daar ligt nu dus een neksteun.
Als neksteun heb ik van een soort camping-/isolatiematje twee stukken geknipt. Het is van dat grijze spul met van die punten erop. Heerlijk zacht. De punten heb ik er enigszins afgeknipt. Een oude Buff eromheen en klaar.
Zit met velcro aan de body vast. Dat stuk is zo'n 25cm lang en dus 2-laags. Het ondersteunt ook voldoende mijn nek. Het zit ruim boven de rand van de body vast en dan ligt de rest namelijk op het zitje.
Bij Ymte/ICB hebben ze trouwens nog wel andere/kortere/langere beugels.
Een foto maken van wat je nu hebt, zeggen wat je wilt en vragen wat kan

Tegen het onderuit glijden wil gek genoeg nog weleens helpen om je matje iets lager op je zitting te bevestigen, zodat er zo'n 2cm aan de voor-/onderkant overheen steekt. Gek genoeg helpt dit bij mij.
Of de zitting bij de wielkasten iets hoger plaatsen, maar dan moet je nieuwe gaten boren en je loopt het risico dat je bij iedere pedaalomwenteling de rand van de zitting aan de achterkant in je bovenbeen voelt duwen. Dat is namelijk ook niet prettig.
Been there, done that.
![[Afbeelding: IMG-0481.jpg]](https://i.postimg.cc/DzxRc8Hy/IMG-0481.jpg)
Ik plaats 1 foto, waarom staan er 2. Wat doe ik fout? --> gelukt
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike