1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Niels van der Wal.)
(2 uren geleden)Themba schreef: Dank voor alle vriendelijke en bemoedigende reacties!
Ik ben 1,86m, dus ik denk dat ik niet in alle modellen pas. Ik zal over een paar weken naar Dronten gaan en kijken of ik kan proefrijden (ik zal het van tevoren vragen). Ik ben overigens van plan het woon-werkverkeer 2 a 3 keer per week te doen en dan de overige dagen thuiswerken, dus dat scheelt. Mijn conditie is nu niet optimaal, maar ik heb wel redelijk wat fietservaring, dus ik heb goede hoop dat die snel weer kan worden opgebouwd.
Met die lengte heb je waarschijnlijk veel keus.
Waarschijnlijk is snelheid voor je van belang, omdat je langere woon-werk ritte gaat fietsen.
Wat dan speelt is frontaal oppervlak (hoe minder, hoe sneller)
En gewicht. (bij versnellen; optrekken) is van belang en speelt een rol in rolweerstand. Veel zullen ze bij Velomobiel en Intercitybike kunnen uitleggen.
Verder de wens tot bagageruimte, maar als je er niet veel boodschappen in moet doen (of bierkratjes moet meenemen) is de standaard ruimte voldoende. Je kan altijd vragen bij een passend model wat de bagagemogelijkheden zijn.
Later komt ook nog bandenkeuze; rolweerstand, lekbestendigheid en levensduur speelt een rol bij de keuze. Het is hier een herhaaldelijk terugkerend onderwerp:-)
Je kan je alvast verheugen; fietsen in een velo is fantastisch!
Niels, 1.79m, van der Wal
De verrijking zit in de beperking