2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Wim -de roetsende.)
(2 uren geleden)Frutsel schreef: De Bülk kan gewoon op z'n wielen blijven staan bijvoorbeeld.
Door de vm op de zijkant te leggen kan ik meteen controleren hoe het loopvlak van de banden is en of er iets met de spaken aan de hand is.
Ik beschouw jullie meningen over de voordelen nog niet als de mijne. Gemak is in mijn optiek niet altijd een voordeel.
(2 uren geleden)Frutsel schreef: Niet priegelen met een hendel om de kop vast te zetten maakt eea ZO VEEL makkelijker bij een velomobiel.
Ik hoef ook niet te priegelen. Ik geen een draai van een kwartslag aan het pompkopje en klaar is Wim.
Deze heb ik: https://wimschermer.blogspot.com/2015/04...rpomp.html --> Zie ook vooral de laatste foto.
10 jaar geleden was er dus al een hele goede pomp. Die van mij is nu 9 jaar oud.
Tekst van WimS zijn blog:
Al enige tijd zie ik juichende tests van de Birzman pompen. De bediening en met name de bijzondere werking van de Snap-it pompnippel zijn heel vernieuwend. Was er voorheen alleen een nippel met de luchtslang in het verlengde daarvan, sinds kort er ook een haakse versie, Apogee genaamd.
De pomp zelf is al bijzonder omdat de hoek van de staande buis 5 graden voorover helt. Dit pompt inderdaad makkelijker.
De nippel is zowel voor Presta (Frans) ventiel als voor Schrader (autoventiel) geschikt.
De werking is vooral bij Frans ventiel doodsimpel. Druk de nippel op het ventiel, draai de gouden ring een slag rechtsom en pompen maar. Als de band op druk is, deze versie kan tot 15 bar, trek je de gouden ring omhoog en direct is de nippel zonder luchtverlies los van het ventiel.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike