Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets
Gisteren de nieuwe handrempomp gemonteerd en dat was snel klaar, banjobout even wisselen, remolie in voorraadpotje doen, een paar keer in de rem knijpen, en daar kwamen de luchtbellen al naar boven, potje is doorzichtig, zo was het weer voorbij met de luchtbellen, een keer of 5/6 de rem aantrekken, en klaar, de wielen stonden op de rem.
Nog nooit zo snel een hydraulische rem afgemonteerd, dat die O brembo rem zich schijnbaar zelf ontlucht ?
In iedergeval kan ik nu verder met mijn projecten, ik heb vanmorgen nog 2 stuks besteld want de hele techniek en de hoeveelheid remolie die er met één slag verplaatst wordt is van een heel andere level.

Vanmiddag een tweede proefrit gemaakt met de Berg Ferrari ligfiets, ging eigenlijk goed, een rit van zo'n 10 km.
Op de weg hier door het bos hebben ze nieuw split gemaakt en deels nieuw supervlak asfalt.
Dat was een mooie test, zoals al gedacht, die wieltjes en banden zijn een probleem, op het asfalt merk je dat die banden niet goed rond zijn, die wangen veel te stug, en de maat te klein en de bandjes zijn te breed, 14 cm.
Dus als ik er een comfortabele ligfiets van wil maken, moet ik andere wielen en banden monteren.
Ik ben al wat aan het rondkijken, een mogelijkheid is wielen van Strida vouwfietsen, daarvan heb ik er 2 gemonteerd op mijn aanhangertje, stevige naven, dikke spaken, en een redelijke prijs, daarop een robuste fietsband monteren, zou al veel problemen oplossen.
Verder moet ik de verschillende overbrengingen nog eens nalopen, maar dat is niet zo'n probleem, het kan nog steeds een goede ligfiets worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets - door PlantageBohémien - 4 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Bülk Distance
Ik heb in ieder geva...datakneder — 11:27 PM
Bülk Distance
De Pro One SR wordt ...twilwel — 11:15 PM
Gezocht: high racer
Dat was overigen...Frutsel — 09:57 PM
Bülk Distance
Ik zou fietsen bij...Wim -de roetsende — 09:05 PM
Bülk Distance