Welkom Pim!
En een ligger klimt echt zo slecht nog niet!
Er zijn nog wel wat tips waarmee je je klimprestaties kan verbeteren, Walter heeft daar ooit uitgebreid over geschreven en ik pas het ook daadwerkelijk toe: Klimmen op de Ligfiets
Als je een Challenge rijdt is lezen op de blog van Chamsinista sowieso

Als laatste nog één dingetje over snelheid: Hard rijden is heel leuk, maar de snelste fiets op het rechte stuk maakt niet per definitie ook de snelste woon-werkrit. Als je door de stad moet, is een hoge racer dankzij beter overzicht misschien zelfs de betere keuze. Bedenk je dus of het je om feiten of om gevoel gaat
(, 09:21 PM)Trapper Pim schreef:Deels zal je gewoon nog even moeten wennen. Uiteindelijk is het het contrast dat dit gevoel veroorzaakt. Tijdens m'n laatste vakantie (staat hier nog ergens op het forum, topic heet iets met Keuzestress) daalde ik soms zonder trappen met >80 km/h af (velomobiel met vakantiebagage incl. kampeeruitrusting achterin), als je dan bij de volgende heuvel komt voelt 350W gemiddeld (tijdens de klim he, niet de hele rit) voor krap 10 km/h heel dramatisch. Op het moment dat ik bijna "misschien is het toch zwaarder met zo'n velo..." begon te denken, kwam ik net door een bochtje en zag ik dat ik in aan het lopen was op de wielrenners voor me. Ze moesten gaan staan en blijven staan om de afstand gelijk te houden, en ook al kon ik niet echt aanhaken, ze reden ook niet meer weg. Vergeet niet, ik reed met naast m'n eigen gewicht met 35-40 kg meer dan zij (fiets + bagage). Zo'n zelfverzonnen wedstrijdje blijft leuk
- Afdalen is heerlijk
- Klimmen is zwaar!

Er zijn nog wel wat tips waarmee je je klimprestaties kan verbeteren, Walter heeft daar ooit uitgebreid over geschreven en ik pas het ook daadwerkelijk toe: Klimmen op de Ligfiets
Als je een Challenge rijdt is lezen op de blog van Chamsinista sowieso

(, 09:21 PM)Trapper Pim schreef:Eenmaal geoefend lukt het misschien. Ik kon bij m'n vroegere lowracer de kettingbuis tussen m'n benen pakken en daarmee het voorblad schakelen tijdens het rijden.
- Leuk twee bladen voor, maar zonder derailleur zal ik het kleine blad nauwelijks gebruiken
Als laatste nog één dingetje over snelheid: Hard rijden is heel leuk, maar de snelste fiets op het rechte stuk maakt niet per definitie ook de snelste woon-werkrit. Als je door de stad moet, is een hoge racer dankzij beter overzicht misschien zelfs de betere keuze. Bedenk je dus of het je om feiten of om gevoel gaat

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.